قیمت طلا را چگ.نه محاسبه می‌کنند؟
نوشته شده توسط : رعنا

قیمت روز طلا کاملا جهانی است و هر روز در حال تغییر است. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه تعیین قیمت روز طلا در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و اطلاعات بسیار خبوی را در این زمینه در اختیار شما دوستان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات خوبی را کسب کنید.

فرمول محاسبه قیمت

این حق شماست که بدانید به طور دقیق قیمت طلایی که قصد خرید آن را دارید چگونه محاسبه می‌شود؛ طلافروشان با فرمول زیر قیمت نهایی طلای مورد پسند شما را حساب می‌کنند:

۹% مالیات بر ارزش افزوده + ۷% سود طلافروش + (وزن طلا × (اجرت ساخت + قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار))

ممکن است طلافروشانی را ببینید که به صورت متفاوتی از این فرمول استفاده می‌کنند مثلاً اول مالیات بر ارزش افزوده را حساب می‌کنند و بعد سود طلافروش را، یا گاهی وزن کل طلا را آخر از همه در آن ضرب می‌کنند باید بگوییم جای نگرانی نیست چون پایه و اساس تمام این فرمول‌ها یکسان است و فرقی به حال قیمت نهایی طلا ندارد؛ قبل از آنکه مثالی بزنیم ابتدا هر کدام از اجزای این فرمول را توضیح می‌دهیم. با دی اجرت همراه باشید.

همچنین همه چیز را در مورد طلای 18 عیار بدانید.

ازآنجایی که فرایند شکل دهی طلا عملیاتی سخت و پرزحمت است تمامی طلافروشان و کارگاه‌های طلاسازی بابت زحماتی که می‌کشند و طلا را شکل می‌دهند دستمزد دریافت می‌کنند. این اجرت با توجه به نوع و مدل طلا تعیین می‌شود. چیزی که مهم است بدانید این است که نرخ مصوبی برای تعیین اجرت وجود ندارد. اگر قصد خرید دارید حتما به چندین طلافروشی سر بزنید و از دستمزد آن‌ها مطلع شوید. سپس با ضرب گرم طلا در اجرت می‌توانید هزینه‌ی دریافتی را به دست آورید.

مقدار پولی که زرگران به عنوان مالیات دریافت می‌کنند را باید به اداره‌ی مالیات پرداخت کنند. ازسال 1389 این قانون به تصویب رسید که مبلغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از خریداران دریافت شود.اگرچه این قانون سرو صداهای زیادی به پا کرد. چرا که طلا فروشان معتقد بودند طلا سرمایه است و ارزش افزوده‌ای ایجاد نمی‌کند و این مالیات باید به اجرت اضافه شود. تا به امروز این چانه زنی‌ها ادامه دارد ولی تاکنون که حذف مالیات از فرمول محاسبه قیمت طلا در هنگام خرید بی نتیجه بوده است. در حال حاضر 9 درصد از هزینه کل به عنوان مالیات حساب می‌شود

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طلای دست ساز و یا طلای ماشینی اینجا کلیک کنید.

طلافروشان وزن طلا با ترازوهای دقیق خود که هر شش ماه یک بار از جانب بازرسان اتحادیه طلا و جواهر و سازمان استاندارد بررسی و آزموده می‌شوند، اندازه‌گیری می‌کنند، در مقاله « ترازو در طلا فروشی » هر آنچه که مربوط به وزن طلا و ترازو طلافروش‌ها و همچنین نحوه خواندن و نوشتن وزن از روی ترازو، بیان شده است؛ شما با مراجعه به این مقاله می‌توانید اطلاعات خود را در این باره تکمیل کنید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا به شما بگوییم که هزینه و قیمت طلا به چه عواملی بستگی دارد و چگونه محاسبه می‌شود. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.asby.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: