عمل جراحی ساسی بای پس و همه چیز درمورد آن
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه یکی از اصلی ترین جراحی عای لاغری یعنی جراحی لارغی ساسی بای پس معده را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

ساسی بای پس چیست؟

Single Anastomosis Stomach-Ileal Bypass (یا بای پس SASI-S) ترکیبی از گاسترکتومی اسلیو و بای پس روده است. برای شروع، ابتدا گاسترکتومی اسلیو انجام می‌شود و به دنبال آن قسمت پایین معده به قسمت انتهایی روده کوچک متصل می‌شود. طول بای پس اما با مقدار مورد نیاز کاهش وزن تعیین می‌شود. پس از این روش، تقریباً نیمی از غذا قسمت اول روده کوچک را دور می‌زند، که باعث کاهش جذب چربی‌ها و قندها می‌شود. علاوه بر این، هضم آهسته غذا در روده کوچک باعث ترشح هورمون‌‌های روده می‌‌شود که به مغز دستورمی‌‌دهد ورود غذا را متوقف کند. این بدان معناست که شما کمتر غذا می‌خورید و در نتیجه وزن کم می‌کنید.

درمورد جراحی بای پس بیشتر بدانید.

عمل گاسترکتومی اسلیو 75 درصد از معده را کاهش می‌‍دهد و در نتیجه ظرفیت غذا خوردن کاهش می‌یابد و سطح گرلین، هورمونی که باعث گرسنگی می‌شود، کاهش می‌یابد. سپس بای پس روده انجام می‌شود که شامل اتصال قسمت پایین معده (آنتروم) به قسمت پایین روده کوچک (ایلئوم) است

همه چیز را درمورد BMI بدانید..

این امر باعث می‌شود حدود نیمی از غذا قسمت اول روده کوچک را دور بزند که باعث کاهش جذب چربی، قند و کالری مصرفی می شود. همچنین اشتها را کاهش می دهد زیرا غذای هضم نشده وقتی وارد قسمت پایینی روده کوچک می شود، ترشح برخی از هورمون های روده را تحریک می کند که به مغز می گوید “من الان سیر هستم” تا از خوردن دست بکشد. طول روده کوچک بای پس بسته به کاهش وزن مورد نظر می تواند متفاوت باشد. البته مواد مهم مانند ویتامین ‌ها و مواد معدنی هنوز به طور موثر توسط جریان غذایی که هنوز از روده کوچک پایین می‌رود جذب می ‌شوند.

تاثیر این جراحی بر دیابت نوع دو

همان‌گونه اشاره شد عمل ساسی بای پس مزایای جراحی اسلیو معده و جراحی بای پس معده را باهم ترکیب می کند. به این ترتیب بیماران می توانند کاهش وزن قابل توجهی را تجربه کنند و مشکلات سلامتی مرتبط با وزن را کاهش دهند. به همین ترتیب تأثیر بر دیابت نوع 2 و کاهش کلسترول بالا بیشتر از جراحی اسلیو معده است. آسیب کمتری برای ایجاد کمبودهای تغذیه ای وجود دارد چون دوازدهه در حین عمل دست نخورده باقی می ماند و مکانی است که قسمت عمده مواد مغذی در بدن جذب می شوند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه عمل جراحی ساسی بای پس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید به سایت جراحی لاغری سر بزنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: