ارتودنسی ثابت دندان و کاربرد های آن
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی می‌کنیم تا شما را با یکی از اصلی ترین روش های درمانی ارتودنسی یعنی ارتودنسی ثابت دندان بیشتر آشنا کنیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

ارتودنسی ثابت چیست؟

ارتودنسی ثابت یکی از روش‌های درمانی ناهنجاری ‌های دهان و دندان است که به کمک وسایل و ابزار خاصی که دارد به اصلاح و درمان آن ها می‌پردازد. ارتودنسی به طور کل به دو بخش ارتودنسی ثابت و متحرک تقسیم می شود. که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و با توجه به شرایط بیمار بکار می روند و تشخیص استفاده از کدام روش به نظر پزشک متخصص بستگی دارد.

لازم به ذکر است، در این روش امکان بیرون آوردن دستگاه ارتودنسی از محیط دهان وجود ندارد. ارتودنسی ثابت تقریباً برای تمام بیماران ارتودنسی مناسب است و چون امکان حرکت دادن گسترده‌ای را به دست می‌دهد، بهترین روش برای رفع مشکلات پیچیده‌تر نامرتبی دندان‌ها است. به علاوه این روش موفقیت‌آمیز بودن نتایج را تضمین می‌کند.

درمورد پرداخت هزینه ارتودنسی به صورت قسطی بیشتر بدانید.

انواع ارتودنسی ثابت

بریس‌ های فلزی که به بریس‌های معمولی نیز معروف هستند، دو جزء اصلی دارند. اول براکت های فلزی هستند که روی دندان‌ها به کمک چسب مخصوصی به سطوح دندان می‌چسبانند به کار گرفته می‌شوند و سیم فلزی قابل انعطاف از میان براکت‌ها با اعمال فشار به دندان‌ها و سرانجام حرکت دادن آن‌ها رد می‌شود.

این‌ها نوعی بریس‌ هستند که بیشتر نوجوانان دریافت می‌کنند، زیرا از لحاظ اقتصادی به صرفه تر و اغلب سریع‌ترین راه برای حرکت دندان به مکان‌های ایده‌آل هستند و جالب است بدانید رنگ‌ بندی مختلف دارند.

این نوع سیم‌کشی به‌دلیل ظاهر زیبایی که دارد جایگزین مناسبی برای ارتودنسی فلزی است. در این سیستم که با کمک تکنولوژی بدون سایش صورت می‌گیرد، درمان سریع‌تر به نتیجه رسیده و دندان ها به‌ راحتی و با ظرافت کامل جابه‌ جا و مرتب می‌شوند.

درمورد ارتودنسی همزمان با عمل بینی بیشتر بدانید.

ارتودنسی دیمون کاملا نامرئی نیست اما کمتر جلب توجه می‌کند. بریس‌های دیمون درواقع بریس های خود تنظیم (سلف لیگیت) هستند این بدین معناست که آرچ وایر بدون نیاز به باندهای الاستیک (لیگاتورها)، وایر و اتصالات فلزی در موقعیت مناسب خود قرار می‌گیرد.

براکت‌های سرامیکی انتخاب مناسبی هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان می‌باشند. همچنان مقرون به صرفه بوده، دندان ها را سریع حرکت می دهد. دچار لک نمی شوند. اما به افرادی که سیگاری هستند، توصیه نمی شود. چون به مرور، تغییر رنگ می دهند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ارتودنسی ثابت در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد. در ضمن اگر قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از سایت خوب بست دنتیست دیدن کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: