ارتودنسی یا عمل بینی، ارجحیت با کدام یک است؟
نوشته شده توسط : رعنا

بله این سوالی است که بسیاری از افرادی که به هر دو این عمل های پزشکی یعنی ارتودنسی و عمل بینی نیاز دارند برایشان پیش می‌آید. ما امروز اینجاییم تا به این سوال پاسخ دهیم و اطلاعات بسیار خبوی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی همراه با جراحی بینی

ارتودنسی از جمله درمان هایی است که روی لب، وضعبت لب و بینی، زاویه بینی و لب تأثیر چشمگیری دارد. رابطه لب و بینی از موارد مهمی است که روی تصمیم جراح بینی تأثیرگذار است. اگر مشکلات دهان و دندان به گونه ای است که بر لب ها تأثیر منفی گذاشته است، توصیه می‌شود جراحی بینی پس از ارتودنسی انجام شود؛ همچنین اگر ناهنجاری آنقدر شدید است که نیاز به جراحی فک نیز وجود دارد، توصیه بر این است که این عمل بعد از جراحی فک صورت گیرد.

همچنین درمورد ارتودنسی سریع بیشتر بدانید.

به طور کلی اگر ارتودنسی سبب تغییر چهره در فرد می‌شود و تغییر فاحش است، بهتر است تغییر چهره انجام و سپس جراحی بینی متناسب با فرم جدید صورت طراحی شود. در غیر اینصورت هیچ تداخلی بین نتیجه این دو درمان به وجود نخواهد آمد؛ بعلاوه اگر عمل بینی قرار است پیش از جراحی انجام شود و همه بینی ها را به یک صورت جراحی می‌کند؛ باز هم تفاوتی وجود ندارد؛ چون در این صورت عمل متناسب با صورت فرد نخواهد بود.

جراحی بینی

به درمانی که به منظور اصلاح فرم و ساختار بینی همراه با درمان سیستم تنفسی یا درمانی مجزا بر روی بینی انجام می‌شود، جراحی بینی گفته می‌شود. اغلب کسانی که بینی آن ها ظاهر نازیبایی دارد به این جراحی فکر می‌کنند. این فرد است که باید ارزیابی کند و بسنجد که آیا عوارض جراحی ارزش مزایای آن را دارد یا خیر.

تاثیر ارتودسنی بر روی بینی

عمل بینی از جمله عمل های رایج زیبایی در کشور ماست. با این عمل می‌توان مشکلات زیادی را برطرف کرد و با ایجاد تناسب بین اجزای صورت، سبب زیبایی فرد شد. سوال در خصوص زمان مناسب برای درمان ارتودنسی و عمل بینی از سوالات مهم برای افراد است. آیا در صورت وجود مشکل، عمل بینی ارجحیت دارد یا درمان ارتودنسی در اولویت است یا اینکه می‌توان این دو درمان را همزمان با هم انجام داد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی دندان بالا اینجا کلیک کنید.

اکثر افراد بر این باورند که ارتودنسی تنها موجب زیبایی و مرتب شدن دندان ها می‌شود. اما این باور کاملاً اشتباه است. ارتودنسی با حفظ عملکرد و سلامت دهان نقش اساسی در حفظ سلامت لوله گوارش دارد. در صورت به مخاطره افتادن دهان، کل سیستم گوارش نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد. با حرکت فک و محل قرارگیری دندان ها می‌توان موجب زیبایی بخش تحتانی صورت شد و مشکلات موجود در این ناحیه را اصلاح کرد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه ارتودسنی و عمل بینی به طور همزمان در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم اما اگر می‌خواهید در این زمینه بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می‌کنیم به سایت خوب تهران اورتو مراجعه کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: