ارتودنسی متحرک، همه باید بدانند
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب سعی شده تا اطلاعات بسیار خوبی در زمینه ارتودنسی متحرک که همه باید بدانند را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و راجع به این موضوعات با شما صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ارتودنسی متحرک، برای چه کسانی؟

دستگاه های متحرک ارتودنسی  برای اصلاح طیف وسیعی از مشکلات و ناهنجاری های دندانی به کار برده می شود. اما اگر بخواهیم به سوال ارتودنسی متحرک برای چه دندان هایی است پاسخ دهیم باید بگوییم که اگر مشکل و ناهنجاری فک و دندان پیچیده، شدید و جدی باشد ما نمیتوانیم از این  نوع دستگاه ها برای اصلاح و درمان استفاده کنیم. زیرا ماهیت دستگاه های متحرک به گونه ای است که تنها برای حل مشکلات جزئی تا متوسط ارتودنسی بکار برده میشوند. مشکلات جدی تر مانند مال اکلوژن ها یا ناهماهنگی های فکی را معمولا با ارتودسی ثابت و یا حتی ترکیبی از جراحی فک و ارتودنسی ثابت برطرف میکنند.

اینویزیلاین ها

اینویزیلاین ها جدیدترین دستگاه های ارتودنسی متحرک هستند که میتوانند تعداد زیادی از مشکلات دندانها، از جمله وجود فاصله بین آن ها، کج بودن و یا روی هم خوابیدن دندان ها، عقب یا جلو بودن آن ها و برخی مشکلات دیگر که چندان شدید نیستند را حل کند. به استفاده از این دستگاه ها، ارتودنسی نامرئی نیز گفته میشود. برخلاف ارتودنسی ثابت که ما تنها از تعدادی دستگاه ثابت مثل بریس ارتودنسی ثابت و آن هم تا پایان دوره درمان برای اصلاح موقعیت دندان ها استفاده میکنیم، اگر بخواهیم دندان های مشکل دار شما را با کمک این نوع ارتودنسی متحرک اصلاح کنیم، باید از تعدادی اینویزیلاین استفاده کنیم.

درمورد ارتودنسی بزرگسالان بیشتر بدانید.

برای مثال اگر تعدادی از دندان های شما کج باند و یا بین آن ها فاصله وجود داشته باشد، بسته به میزان کج بودن یا فاصله بین آن ها، ما برای مثال از 15 عدد دستگاه اینویزیلاین برای حل مشکل شما استفاده میکنیم. هر اینویزیلاین باید حدود دو هفته استفاده شود تا بتواند چند میلیمتر دندان های شما را صاف کند یا فاصله را کاهش دهد. بعد از اینکه دندان های شما کمی صاف شد، نوبت به اینویزیلاین بعدی میرسد تا مطابق طراحی خودش بتواند چند میلی متر دیگر دندانهای شما را جابجا کند. به همین شکل شما باید همه اینویزیلاین ها را استفاده کنید تا در نهایت دندان شما صاف شود.

ارتودنسی دندان روکش دار، بیشتر بدانید.

عدم استفاده از نگهدارنده

در صورت متوقف کردن استفاده از نگهدارنده، احتمالا حرکت دندان شما به سوی موقعیت قبلی خود آغاز می شود. زیرا دندان ها نیز از حافظه و الگوی طبیعی خود پیروی می کنند. تغییر در وضعیت دندان های شما در طول زندگی ادامه دارد و بخشی از روند طبیعی پیری است. تنها راه برای داشتن دندان های صاف بعد از دوره درمان استفاده شبانه از نگهدارنده ها است. به نوجوانان هم توصیه می شود که تا رسیدن به بزرگسالی از نگهدارنده ها استفاده کنند. بزرگسالان هم بهتر است بطور نامحدود از آنها استفاده کنند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی متحرک و انواع آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به سایت اورتودکتر مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: