هر آنچه لازم است تا درمورد ترمیم دندان به کمک کامپوزیت بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می‌دانید و قبلا نیز به آن اشاره کرده بودیم، کامپوزیت یکی از پرکاربرد ترین و مشهور ترین مواد در دندانپزشکی است که امروزه در هر کلینیک دندانپزشکی به راحتی یافت می‌شود. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کامپوزیت های دندانی و روش های ترمیم دندان به کمک آن را به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت یکی از روشهای لمینت کردن دندان می باشد. برای ترمیم کردن دندان ها از طریق لمینت دو روش وجود دارد:

در این مقاله به ترمیم دندان با کامپوزیت می پردازیم. لمینت یا رزین های کامپوزیتی در چند سال اخیر به اولین انتخاب عموم مردم برای ترمیم کردن دندان هایشان تبدیل شده که محبوبیت بسیار زیادی هم در بین عموم پیدا کرده است.

رزین کامپوزیت

پر کردن با کامپوزیت، درمانی است که برای ترمیم دندان پوسیده به کار می رود در این نوع روش از رزین کامپوزیتی برای سلامت دهان و دندان استفاده می شود. رزین کامپوزیت، ماده‌ای است که از مخلوطی از مواد مختلف تشکیل شده است که شامل شیشه و پلاستیک های ظریف می شود. این نوع پر کردن جایگزینی برای درمان سنتی پوسیدگی دندان هم می باشد.کامپوزیت ماده‌ای به رنگ دندان است که روی دندان شما را می پوشاند و بیشتر برای دندانهای جلویی به کار می‌آید.

به این صورت که ابتدا پزشک درمان پوسیدگی را برایتان انجام می دهد و داخل دندان را پر می کند. پس از آن شما برای اینکه زیبایی دندان خود را از دست ندهید می‌توانید از یک روکش کامپوزیت برای آنها استفاده کنید که این باعث می شود ساختار طبیعی دندان شما از بین نرود و زیبایی خودش را در عین مراقبت بیش از حد، حفظ کند.

مراحل ترمیم دندان به کمک کامپوزیت

ترمیم کردن دندان به روش کامپوزیت شامل چند مرحله می شود که باید آن ها را به ترتیب انجام داد.

مرحله اول مشاوره و معاینه فک و دندان ها توسط متخصص دندانپزشکی می باشد. پس از بررسی دندان توسط دندانپزشک یک نسخه برایتان می نویسد که شامل یک عکس دیجیتالی سه بعدی از دندان هایتان می باشد.

در مرحله بعدی پس از اینکه که عکس آماده شد پزشک آن را مشاهده می‌کند و پس از بررسی شروع به کار ترمیم دندان با کامپوزیت می کند.پزشک ابتدا قبل از هرکاری دندان های شما را تراش می دهد تا از هم جدا شوند. بعد از تراش دادن دندان ها توسط دندانپزشک، ماده کامپوزیت روی دندان شما آغشته می شود. همانطور که گفته شد کامپوزیت یک ماده شفاف و شیشه ای می باشد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان و ترمیم دندان ها به کمک آن را در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: