سورنتو و ترموستات کیا و هیوندا
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب علاوه بر اینکه می‌خواهیم اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کیا سورنتو در اختیار شما دوستان قرار دهیم، قصد داریم تا همه چیز را در زمینه ترموستات خودرو که یکی از مهمترین لوازم یدکی کیا و هیوندای محسوب می‌شود را به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما دوستان قرار دهیم.

واردات سورنتو

اطلس موتور موفق شد مجوزهای واردات سورنتو 2018 را بگیرد و تعداد از آن ها را وارد کشور کرد. پس از اینکه ماشین ها وارد گمرک شدند، دولت تصمیم عجیبی گرفت و در یک اقدام عجیب سایت فروش اینترنتای یا درخواست خرید ماشین را بست. از آن زمان بود که سورنتوهای جدید شرکت اطلس موتور به همراه سایر ماشین های وارداتی به گمرک برای یک مدت طولانی در گمرک زندانی شدند.

اما به تازگی محدودیت ها برداشته شده و اغلب گمرکات کشور ماشین های ترخیص نشده را آزاد کرده و به دست وارد کننده داده اند. در میان این خودرو ها چندین ماشین سورنتو نیز به چشم میخورد که حتی به فروش نیز رسیده اند.

مشخصات فنی سورنتو

این شاسی‌بلند کره‌ای مجهز به موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی است که در نمونه موجود در بازار ایران، به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک متصل شده که توانایی تولید 188 اسب بخار، قدرت و 241 نیوتن متر، گشتاور است.

قیمت سورنتو

در تاریخ چهاردهم مرداد امسال یعنی سال 99 قیمتی که برای سورنتوهای ترخیص شده در نظر گرفته شده نزدیک به 1 میلیارد و 950 میلیون تومان است. که احتمالا با تغییرات ارزی این قیمت باز هم بیشتر خواهد شد و سر به فلک خواهد کشی. خدمات پس از فروش این ماشین بر عهده اطلس موتور است.

ترموستات

ترموستات اتومبیل جریان مایع خنک کننده  و گذرنده از موتور و رادیاتور ماشین را تنظیم می کند و یک جزء اصلی و مهم در عملکرد موتور وسیله نقلیه شما است. ممکن است بارها به عللی این عبارت را بشنوید “ترموستات ماشین باز یا بسته مانده است”. هنگامی که موتور برای مدتی فعالیت طبیعی و بدون فشار خود را طی میکند دمایش چندان بالا نیست بنابراین ترموستات بسته است. به این معنی که جریان مایع خنک کننده به سمت رادیاتور بسته است.

زمان خرید ترموستات جدید

اولین و به طور بالقوه نگران کننده ترین علامت خرابی ترموستات ماشین، افزایش دمای آب طی 15 دقیقه ابتدای روشن بودن موتور است. این علامت اغلب اولین نشانه عدم عملکرد صحیح ترموستات است.

نوسانات دمای نامنظم موتور همچنین می تواند باعث ایجاد کاهش و یا افزایش شدید دما شود که در نهایت منجر به عملکرد ضعیف موتور می شود. در این حالت ممکن است دما در یک نقطه پایین باشد و کم کم زیاد شده و به صورت غیرطبیعی بالا برود.

نشانه دیگر خرابی ترموستات ماشین ممکن است نشت خنک کننده باشد. این مشکل زمانی رخ میدهد که ترموستات آب اجازه جریان یافتن مایع خنک کننده در حالت بسته را نمیدهد این امر (نشتی) در مکانهای مختلفی قابل توجه است، اما بیشتر در اطراف محفظه ترموستات وجود دارد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ترموستات خودرو های کره ای و کیا سورنتو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، اگر قصد خرید لوازم یدکی خودرو کره ای خود را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: