ارتودنسی فانکشنال و همه چیز راجع به آن
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعاتی را در مورد ارتودنسی فانکشنال و ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما دوستان قرار دهیم.

ارتودنسی فانکشنال

ارتودنسی فانکشنال به استفاده از یک سری دستگاه ثابت و متحرک گفته می شود که برای درمان و اصلاح ناهنجاری های کلاس 2 و 3 اسکلتال یا اسکلتی- فکی در افراد و مخصوصا در ارتودنسی کودکان استفاده می شوند.

ما با کمک دستگاه های فانکشنال که اغلب هم به صورت متحرک هستند، این مشکلات را درمان کرده و فک ها را با هم هماهنگ می کنیم تا مشکلات گفتاری، جویدن و ظاهری و زیبایی افراد بهبود پیدا کند.

ولی چون اغلب، ما با کمک این دستگاه ها عملکرد و فانکشن فک ها را بهتر می کنیم به این روش ارتودنسی فانکشنال یا کاربردی یا عملکردی می گوییم. سازوکار این دستگاه ها طوریست که عملرد عضلات فک را تغییر می دهند تا اینکه بتوانند تغییرات رشدی ایجاد کند. یه عبارت ساده تر اگر فک کوچک یا عقب است، با با دستگاه های فانکشنال و تحریک فک، کاری می کنیم که رشد کرده و به حالت نرمال برسد.

بهترین سن درمان فانکشنال

سوای از اینکه فرزند شما پسر است یا دختر اگر با مشکل جلوزدگی فک پایین باشد بهترین سن درمان 7 تا 8 سالگی است. اما اگر مشکل عقب ماندن فک پایین باشد دختر یا پسر بودن بهترین زمان درمان را مشخص می کند. بخ این شکل که:

بهترین سن درمان با دستگاه های فانکشنال برای دختران، سن 9 تا 10 سالگی است و پسران هم که تغییرات رشد و مسائل بلوغ متاوتی دارند، بهترین سن برای آغاز درمانشان 12 تا 13 سالگی است.

هزینه دستگاه های فانکشنال

بسته به اینکه از چه نوع دستگاهی (متحرک یا ثابت) برای درمان استفاده شده، هزینه ارتودنسی فانکشنال متغییر است. شما می توانید برای اطلاع از هزینه این دستگاه ها به صفحه هزینه ارتودنسی در سال 1400 مراجعه کنید.

به طور معمول مدت زمان ارتودنسی فانکشنال نزدیک به یک سال است. که البته بسته به میزان و شدت مشکل، ممکن است کمتر یا بیشتر از 1 سال هم بشود. اگر فرض کنیم که فرزند شما مشکل عقب بودن فک پایین داشته باشد، و مثلا بعد از سن 10 سالگی به متخصص مراجعه کرده باشید، احتمالا تا سن 11 سالگی، مشکل تقریبا به طور کامل برطرف شده و فک جلو میاید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی فانکشنال در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم این موضوع برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: