تداخل ارتودنسی و ایمپلنت، ارتودنسی بارداری
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی در بارداری و تداخل ارتودنسی با ایمپلنت را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

ایمپلنت چیست؟

از بین رفتن، کشیدن یا افتادن دندان یکی از اتفاق های نسبتا متداول است که بیشتر در سنین بالا رخ میدهد. دندان میتوان بنا به هر دلیلی بی افتد برای مثال میتواند آسیب دیده و مستقیما در دهان شکسته شود و یا به دلیل از بین رفتن بافت زنده مجبور به کشیدن آن باشیم. جای خالی این دندان ها بعد از کشیده شدن باید پر شود تا از بروز آسیب به دندان ها و یا کج شدن آن ها جلوگیری شود. برای این منظور روش های مختلفی جهت جایگزینی دندان وجود دارد. یکی از این روش ها ایمپلنت دندان است.

ایمپلنت ها قطعات کوچکی هستند که به عنوان جایگزین دندان های از دست رفته در دهان کاشته میشوند. ایمپلنت ها شامل سه بخش اصلی پیچ تیتانیومی، متصل کننده یا اباتمنت و تاج ایمپلنت هستند. پیچ تیتانیومی که پایه ایمپلنت است در استخوان فک کاشته میشود و تا خط لثه بالا می آید. اباتمنت بین تاج و پایه قرار دارد و تاج را به پیچ تیتانیومی ایمپلنت متصل میکند.

ارتودنسی بعد از کاشت

نکته جالب درباره ایمپلنت این است که بعد از کاشته شدن آن در استخوان فک، این ایمپلنت دیگر قابل جابجایی و حرکت نیست زیرا اگر چنین شود ممکن است ایمپلنت شکست بخورد. اما اینکه آیا با ایمپلنت هم میتوان ارتودنسی کرد یا خیر به موقعیت فیکس شدن ایمپلنت در فک بستگی دارد.

اگر ایمپلنت شما در موقعیت خوب و صافی در استخوان فکر قرار گرفته باشد میتوان به راحتی سایر دندان های کج را با کمک ارتودنسی ثابت و یا حتی ارتودنسی نامرئی مثل اینویزیلاین ها صاف کرد. در این وضعیت حتی اگر چندین ایمپلنت داشته باشید باز هم میتوان دندان ها را ارتودنسی کرد. اما اگر ایمپلنت دندان به دست یک متخصص ایمپلنت یا ایمپلنتولوژیست ناشی و بی تجربه کاشته شود ممکن است به صورت درست و در موقعیت صاف کاشته نشود. در این وضعیت شما پیش از شروع درمان ارتودنسی توسط یک ارتودنتیست خوب، باید ایمپلنت خود را دوباره در موقعیتی درست قرار دهید.

ارتودنسی در بارداری

بارداری باعث بروز تغییرات زیادی در بدن خانم های باردار می شود. این تغییرات که به واسطه نوسانات هورمونی رخ می دهد حتی دندان ها و سلامت دهان و دندان مادران حامله را تحت تاثیر خود قرار می دهد و معمولاً یک امر طبیعی در بیشتر بارداران است.

در حالت عادی بهتر است که انجام هر گونه درمان دندانپزشکی مخصوصا درمان هایی که برای زیبایی هستند به بعد از زایمان موکول شوند زیرا باید برای تامین سلامتی مادر و جنین احتیاط کرد.

به استفاده از تمام دستگاه های ارتودنسی که برای منظم کردن دندان ها استفاده می شوند اما حین استفاده  اصلا قابل توجه و یا در دید نیستند، ارتودنسی نامرئی گفته می شود. اغلب زمانی که صحبت از این روش ارتودنسی به میان می آید منظور استفاده از پلاک های بیرنگ دندان هستند که نامنظمی های دندانی جزئی تا متوسط را به خوبی  و با کمترین دردسر اصلاح می کنند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی و ایمپلنت و همچنین ارتودنسی در بارداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: