کیا استینگر و سنسور اکسیژن موهاوی
نوشته شده توسط : رعنا

کیا استینگر و موهاوی هر دو از بهترین تولیدات شرکت های خودرو سازی کره ای هستند. ما امروز در این مطلب علاوه بر اینکه قصد درایم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه سنسور اکسیژن موهاوی که از جمله مهم ترین لوازم یدکی کیا محسوب می‌شو.د را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، قصد داریم تا اطلاعات خوبی را نیز درمورد یکی از شاهکار های کیا موتورز یعنی کیا استینگر در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب  همراه باشید.

سنسور اکسیژن

اگر احساس می‌کنید که مصرف خودروی شما بالاتر رفته است یا قدرت ماشین کاهش یافته است، حتما سنسور اکسیژن آن را چک کنید. وظیفه این سنسور در موتورهای احتراق داخلی اندازه گیری نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز است. مقادیر اندازه گیری شده توسط این حسگر برای مدیریت موتور در سیستم های انژکتوری و همچنین کنترل آلاینده های حاصل از احتراق سوخت به کار می روند.

سوند لامبدا (Oxygen sensor) یک قطعه الکترونیکی است که نسبت اکسیژن موجود در یک گاز یا مایع را اندازه گیری می کند.این نسبت به نام نسبت لاندا خوانده می شود. در موتور احتراق داخلی این سنسور نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز را اندازه گیری می کند.

در واقع این سنسور میزان غلظت یا رقیق بودن نسبت سوخت به هوای ارسال شده به موتور را اندازه گیری می کند. با استفاده از داده سنسور یک سیستم کنترلی فیدبک حلقه بسته مقدار سوخت ارسال شده به موتور را تصحیح می کند.

سنسور اکسیژن در حقیقت مقدار اکسیژن نسوخته در اگزوز را نشان می دهد و معادل میزان اکسیژن نسوخته ولتاژی تولید می کند که در کمترین غلظت اکسیژن، معادل ٠.١ ولت و در بیشترین غلظت، معادل ٠.٩ ولت است.

ECU خودرو از این سیگنال ولتاژی استفاده می کند تا چگونگی وضعیت احتراق سوخت در موتور را تحلیل کرده و پس از آن به بهترین شکل ممکن غلظت سوخت در برابر هوا را تعیین کند. به این ترتیب مصرف خودرو کم می شود و آلاینده های خروجی از اگزوز آلودگی کمتری خواهند داشت. در خودروی موهاوی یک سنسور اکسیژن هم بعد از کاتالیست قرار می گیرد تا راندمان این کاتالیست را مورد بررسی قرار دهد.

استینگر

موتور کیا استینگر پرفورمنس با حجم 3.3 لیتری کار شده است و دارای 6 سیلندر است. این موتور با نام T-GDi شناخته میشود و با یک سیستم خروج دود اسپرت تلفیق شده است.  علاوه بر این یک سیستم اکو نیز به صورت پیشفرص میتواند در انیار و دسترس خریداران قرار بگیرد. قدرت موتور این ماشین نسبت به مدل های پیشین 3 اسب بخار بیشتر و معادل 365 اسب بخار است.

مشابه نسخه قبلی این ماشین جدید، ما یک مانیتو 8 اینچی داریم که البته مشتری ها میتوانند به صورت سفارشی درخواست نصب مانیتور 10.5 اینچی برای این ماشین را به جای مانیتور پیشفرض بدهند. این مانیتور جدید در اغلب ماشین های هم رده و رقیب وجود دارد اما نمایشگر استاندارد کیا استینگر 8 اینچی است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه سنسور اکسیژن کیا موهاوی و استینگر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر مالک یکی از این خودرو ها هستید و قصد دارید تا قطعات آن را تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو است. امیدورایم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: