ارتودنسی متحرک و نامرئی
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی متحرک و ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما عزیزان بگوییم تا بتوانید از آن در جهت انتخاب بهتر برای سلامت و آینده خود استفاده کنید. با ما همراه باشید.

ارتودنسی متحرک

تفاوت ارتودنسی متحرک نسبت به ثابت از اسم آن پیداست. ارتودنسی ثابت به دندان شما می‌چسبد، در حالی که ارتودنسی متحرک را می‌توانید از دهان خارج کنید. بسیاری از روش‌های ارتودنسی مراحل مختلفی دارند، بنابراین ترجیح داده می‌شود از این مدل برای درمان استفاده شود و این روش درمانی می‌تواند بسیار مفیدتر واقع شود. معمولا وقتی می‌خواهند فک‌ها را درمان کنند از ارتودنسی متحرک استفاده می‌شود و برای درمان ناهنجاری دندان از ارتودنسی ثابت استفاده می‌کنند. چند مدل مختلف ارتودنسی متحرک وجود دارد که در ادامه درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

همانطور که گفته شد ارتودنسی متحرک روشی محبوب در درمان ناهنجاری‌های دهانی است، اما فرد نمی‌تواند خودش نوع درمان را انتخاب کند. معمولا دکتر نسبت به نوع ناهنجاری مدل ارتودنسی را انتخاب می‌کند. انواع ارتودنسی متحرک به شرح زیر است:

اینویزیلاین

در کشورهای خارجی استفاده از ارتودنسی متحرک شفاف یکی از روش‌های محبوب ارتودنسی است. اگر می‌خواهید دندان‌های خود را با احتیاط صاف کنید، بهترین گزینه برای شما این مورد است. ارتودنسی شفاف می‌تواند بدون استفاده از براکت دندان (سیم)، دندان‌های صافی به شما تحویل بدهد. این روش درمانی شامل چند ردیف متحرک از صاف کننده است و شما مجبور نیستید از براکت و سیم‌های فلزی استفاده کنید. تکمیل درمان در این روش ممکن است 15 ماه طول بکشد. یکی از مزیت‌های ارتودنسی نامرئی هزینه آن است که تقریبا ارزان است و شما می‌توانید هر چند هفته یک بار آن‌ها را عوض کنید. برخلاف براکت‌ها این مدل به راحتی پاک می‌شود، پس نیازی نیست هنگام نوشیدن یا غذا خوردن آن‌ها را خارج کنید.

ارتودنسی نامرئی

اگر برای منظم شدن دندان هایتان دوست ندارید از سیم و براکت ثابت ارتودنسی کمک بگیرید یک پیشنهاد ویژه برای شروع درمان برایتان داریم. شما می توانید بدون اینکه سیم یا براکت ثابت و دردسرساز ارتودنسی را تحمل کنید، از الاینرهای ارتودنسی نامرئی که کاملا متحرک و شفاف هستند استفاده کنید بدون اینکه کسی متوجه شود شما در حال درمان ارتودنسی هستید و یا مشکلی تجربه کنید.

اگر یک شخص برای منظم شدن دندان هایش از دستگاه ها یا ابزار ارتودنسی استفاده کند که قابل توجه نیستند و یا کسی متوجه آن ها نمی شود، اصطلاحا گفته می شوند ارتودنسی نامرئی انجام داده است.

دستگاه های نامرئی زیادی وجود دارند که با کمک آن ها می توان دندان ها را منظم کرد. مثلا ارتودنسی سرامیکی و دیمون شفاف یا حتی ارتودنسی لینگوال بارزترین انواع ارتودنسی نامرئی هستند. اما آن ها بیشتر در دسته ارتودنسی ثابت جای می گیرند تا نامرئی. و اصولاً آنچنان هم نامرئی نیستند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار مناسب و کاربردی را در زمینه ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی متحرک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید بهتر بین این دو یکی را انتخاب کنید و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: