ابتدا ایمپلنت یا ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

این سوالی است که ذهن بسیاری از افرادی که قصد انجام هر دو این ها را دارند می‌پرسند. ما امروزدر این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ایمپلنت یا ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم.

اول ایمپلنت بکاریم یا ارتودنسی کنیم؟

اگر در شرایطی هستید که باید هم درمان ارتودنسی انجام دهید و هم کاشت دندان انجام دهید ، اغلب توصیه می شود ابتدا بریس و درمان ارتودنسی را شروع کنید. یعنی اول به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و پس از چند ماه صاف شدن دندان ها به متخصص ایمپلنت دندان سر بزنید.

با این حال، همیشه قرار نیست که درمان ارتودنسی را قبل از کاشت دندان انجام داد. گاهی اوقات اصولا نیازی به درمان ارتودنسی پیش از کاشت دندان نیست. به عنوان مثال اگر همه یا بیشتر دندان های خود را از دست داده اید شما نیازی به ارتودنسی ندارید و تنها باید ایمپلنت بکارید. یا مثلا اگر دندان های شما در حال حاظر منظم هستند و یا مشکل ارتودنسی ندارند باز هم نیازی به درمان ارتودنسی نیست و مستقیما می توان ایمپلنت کاشت.

همچنین همه چیز را در رابطه با دندان درد بدانید.

ارتودنسی با وجود روکش دندان

برخی از افرادی که نیازمند درمان ارتودنسی هستند ممکن است یک یا چند دندان خود را روکش کرده باشند. به جز سوالاتی که درباره ارتودنسی و کاشت دندان از ما پرسیده می شود، امکان انجام ارتودنسی با وجود روکش دندان هم ممکن است سوالات و ابهاماتی برای بیماران و مراجعین ما ایجاد کند.

خبر خوب این است که حتی با وجود روکش هم می تواند درمان ارتودنسی را آغاز کرد. متخصان ارتودنسی طوری بریس ها و دستگاه های ارتودنسی را به روکش متصل می کنند که به روکش آسیبی نرسد. آن ها در طول درمان مراقبند که زروکش آسیب نبیند و یا مثلا شل نشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد لمینت بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اما اگر بیش از حد نگران افتادن و شل شدن روکش دندان هستند احتمالا متخصص ارتودنسی به شما ارتودنسی متحرک را پیشنهاد دهد که در آن از پلاک های متحرک و شفاف برای صاف شدن دندان ها استفاده می شود و روی دندان ها سوار می شوند.

ارتودنسی قبل از کاشت

در برخی موارد امکان انجام درمان ارتودنسی برای افرادی که همین الان هم ایمپلنت کاشته اند وجود دارد. اما این کار لزوما قرار نیست جواب دهد یا کار درستی باشد. زیرا ایمپلنت کاشته شده زمانی که به استخوان جوش بخورد، دیگر مانند دندان طبیعی قابلیت حرکت و جابجایی جزئی با نیروهای ارتودنسی را ندارد. یعنی دستگاه های ارتودنسی قادر نخواهند بود آن  ایمپلنت یا ایمپلنت ها را جابجا کنند و تنها دندان های طبیعی شما حرکت می کنند.

بنابراین برای دست یابی به بهترین نتایج در افرادی که هم جای خالی دندان دارند و هم مایلند ایمپلنت بکارند، در صورت نیاز و نبودن فضای کافی برای کاشت دندان، انجام درمان ارتودنسی قبل از جراحی ایمپلنت است تا در طول درمان ارتودنسی، هم دندان ها صاف و منظم شوند و هم فضای کافی برای کاشت دندان فراهم شود.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی و ایمپلنت و اولویت بندی بین این دو را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدورایم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: