کامپوزیت، ونیر دندانی و همه چیز درمورد آن
نوشته شده توسط : رعنا

ونیر کامپوزیت دندان یکی از بهترین و محبوب ترین مواد دندانپزشکی است که امروزه افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را به شما در این زمینه بگوییم.

ونیر کامپوزیت دندان

مانند بلیچینگ دندان، ونیر کامپوزیت نیز تنها در یک جلسه انجام داده می شود. دندانپزشک بدون اینکه سطح دندان را بتراشد، خمیر کامپوزیت را به صورت لایه لایه به سطح دندان متصل می کند سپس با لیزر یا دستگاه لایت کیور آن را سفت و سخت می کند. در نهایت پس از اعمال چند لایه، سطح دندان صیقل داده می شود تا شبیه به دندان واقعی شود.

بلیچینگ دندان تنها یک هدف را دنبال می کند. با این روش تنها می توان دندان ها را سفید کرد. البته ما در سفید کردن دندان ها با این روش محدودیت داریم یعنی نمی توانیم هر چقدر که دلمان خواست دندان ها را با آن سفید کنیم. بلکه نهایتا چند پرده از آنچه که اکنون هستند سفدیتر می شوند.

چنانچه شخصی بخواهد به سفیدترین حالت لبخند خود برسد (که معمولا چیزی غیرطبیعی هم هست) می تواند لمینت دندان یا ونیر کامپوزیت را انتخاب کند. زیرا با کمک ونیرها می توان دندان ها را در سفیدترین حالت ممکن قرار داد اما مشروط بر اینکه تمامی دندان ها لمینت شده یا با ونیر کامپوزیت پوشانده شوند.

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان تنها در یک جلسه انجام می شود. هر جلسه ممکن است بین 1 تا 2 ساعت زمان نیاز داشته باشد. بعد از حفاظت از لثه ها، بر روی دندان ها ژل سفید کننده اعمال می شود و سپس با کمک لیزر یا دستگاه لایت کیور ژل را فعال می کنند تا به سفید شدن دندان ها کمک کند. ممکن است چند بار این کار تکرار شود تا دندان ها سفید شوند.

لمینت

لمینت دندان معمولا برای نصب کامل نیازمند 2 جلسه ویزیت است. در جلسه اول بعد از تمیز کردن دندان، سطح جلوی آن به اندازه 0.5 تا 0.7 میلی متر تراشیده می شود. از دندان تراشیده شده یک قالب گرفته می شود تا بر اساس آن یک لمینت مخصوص دندان ساخته شود. قالب به لابراتوار فرستاده می شود. در جلسه دوم نیز لمینت ساخته شده توسط دندانپزشک به سطح دندان تراش خورده متصل می شود.

بلیچینگ دندان تنها یک هدف را دنبال می کند. با این روش تنها می توان دندان ها را سفید کرد. البته ما در سفید کردن دندان ها با این روش محدودیت داریم یعنی نمی توانیم هر چقدر که دلمان خواست دندان ها را با آن سفید کنیم. بلکه نهایتا چند پرده از آنچه که اکنون هستند سفدیتر می شوند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات کامل و خوبی را در این زمینه یعنی ونیر کامپوزیت دندان و لمینت و بلیچینگ دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و هم هچیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: