هزینه ارتودنسی دندان و فاکتور هایی که در تعیین آن تاثیر دارند
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یکی از بهترین درمان ها ناهنجاری های دهان و دندان است و امروزه افراد  بسیار زیادی در سراسر دنیا از این روش برای درمان دندان ها و نا هنجاری های دهان خود استفاده می‌کنند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

هزینه ارتودنسی دندان

در این جدول تمام هزینه های مربوط به درمان های ارتودنسی درج شده است. البته به این نکته توجه کنید که برآورد دقیق قیمت درمان تنها با معاینه حضوری امکانپذیر است و نه تنها جدول زیر که تمام هزینه های که در اینترنت درج شده هزینه های حدودی هستند.

زیر استخوان فک کودکان هنوز کاملا رشد نکرده یا از رشد باز نایستاده. بنابراین متخصصان می توانند به راحتی و در مدت زمان کمتری رشد آن را هدایت کرده و کاری کرد دندان ها بهتر مرتب شوند و یا فک ها متناسب تر باشند. اما استخوان فک بزرگسالان دیگر رشد نمی کند و دندان ها نیز به این دلیل ممکن است با زحمت بیشتری منظم شوند.

به نامنظمی های دندانی و فکی در اصطلاح ارتودنسی مال اکلوژن گفته می شود. مال اکلوژن ها می توانند شامل عقب یا جلو بودن یکی از فک ها یا انحرافات فکی باشند. هرچه  یک مال اکلوژن شدیدتر باشد هزینه درمان نیز بیشتر خواهد بود. مثلا فرض کنید فک بالای کودک شما اندازه 10 میلی متر عقب تر از فک پایینش باشد و مثلا 10 میلیون هزینه درمانش شود. اگر فک بالا 12 میلی متر جلوتر بیااید یعنی شدید تر شده و برای درمانش هزینه بیشتری نیاز است.

همچنین درمورد ارتودنسی زودبازده و ارتودنسی سریع همه چیز را بدانید.

لزوما هر کسی که به نزد یک متخصص ارتودنسی مراجعه می کند مشکلات انچنانی ندارد. مثلا قرار نیست که یکی از فک هایش نسبت به دیگری جلو یا عقب باشد. گاهی اوقات ممکن است یک یا چند دندان کوتاه تر از سایر دندان ها باشند و یا بین دندان ها مقدار کمی فاصله وجود دارد. هزینه ارتودنسی در این موارد معمولا کمتر است زیرا مشکل جزئی است. اما اگر فک ها ناتراز باشند معمولا قیمت ارتودنسی بیشتر می شود.

روش های درمانی یا نوع دستگاه هایی که برای منظم کردن دندان ها بکار گرفته می شوند متنوع هستند. بسته به اینکه شما با کدام یک از این دستگاه ها درمان خود را شروع کرده و ادامه می دهید هزینه ارتودنسی دندان شما نیز متفاوت خواهد بود. مثلا ثابت بودن یا نامرئی یا متحرک بودن درمان ارتودنسی موجب می شود هزینه ها متفاوت باشد. به علاوه، هزینه هر کدام از درمان های ثابت شامل فلزی، دیمون، لینگوال، سرامیکی و … نیز متفاوت است.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: