رژیم های غذایی پس از عمل اسلیو
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه رژیم لاغری پس الز عمل اسلیو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زیمنه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم.

عمل جراحی اسلیو معده

طی این عمل مقدار زیادی از حجم معده برداشته می‌شود. و فضای کمی برای جای دهی مواد غذایی نسبت به قبل باقی می‌ماند. جراحی غیر قابل برگشت است. یعنی پس از آنکه تحت عمل جراحی قرار گرفتید، و مقداری از حجم معده را از بدن شما برداشتند، دیگر نمی‌توانید معده خود را به حالت نخست بازگردانید.

حدود ۶۰ درصد اضافه وزنی که داشتید را پس از انجام این عمل جراحی از دست خواهید داد. البته بلافاصله پس از عمل شاهد کاهش وزن نخواهید بود. بلکه باید صبور باشید و در درازمدت به انتظار کاهش وزن ایده آل بنشینید. انجام این عمل همچنین توانایی بدن برای تولید هورمون گرسنگی گرلین (ghrelin) را کاهش می‌دهد. درنتیجه افراد پس از انجام عمل کمتر از سابق احساس گرسنگی خواهند کرد.

فاز های رژیم غذایی

متخصصان تغذیه به همراه پزشکان و جراحان چاقی، برای این که شخص بتواند پس از مدتی شروع به خوردن غذاهای جامد و معمولی بکند، ۴ مرحله برای رژیم غذایی این اشخاص در نظر گرفته‌اند. حتی برخی از جراحان به بیماران خود پیشنهاد می‌دهند که قبل از انجام عمل اسلیو گاسترکتومی رژیم غذایی خاصی مصرف کنند.

فاز یک در این برنامه شامل هفته ابتدایی پس از عمل جراحی چاقی است. طی این یک هفته افراد باید مایعات شفاف و غذاهای سبک بخورند. هیدراته ماندن یا حفظ آب بدن پس از عمل جراحی می‌تواند میزان تهوع و استفراع شما را کاهش دهد. و روند بهبودی شما را افزایش دهد.

یک هفته تا ۱۰ روز پس از جراحی، اکثر افرادی که جراحی اسلیو داشته اند همچنان احساس گرسنگی زیادی می‌کنند. رژیم غذایی آن‌ها در این مرحله، به یک رژیم مایع کاملا تر تبدیل می‌شود که سرشار از پروتئین است. هدف خوردن انواع مواد مغذی سالم است، اما با اجتناب از خورد غذاها و مواد شیرین و با ارزش غذایی کم است.

کسی که در فاز ۲ قرار دارند، باید همچنان مقدار زیادی آب بنوشند. همراه با مصرف آب باید از پودر پروتئین استفاده کنند. پودر پروتئین باید بدون قند باشد و حتما با یک مایع روشن و شفاف مخلوط شود. هدف باید مصرف هر روز ۲۰ گرم پروتئین باشد. این میزان از پروتئین باید در هر وعده با نصف فنجان آب یا مایع شفاف مخلوط شود.

در پایان هفته دوم یا در آغاز هفته سوم، مصرف غذاهای نسبتا سفت و پوره شده بدون خطر خواهد بود. و میتوانید کمی هم شروع به خوردن این مواد غذایی بکنید. تنها باید توجه کرد که از مصرف مواد قندی و غذاهای پرچرب اجتناب کنید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب قصد داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه عمل اسلیو معده و به خصوص رژیم های غذایی پس از آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. اگر واقعا قصد انجام عمل اسلیو را دارید و یا انجام داده اید و می‌خواهید از رژیم های غذایی پس از آن نیز استفاده کنید. حتما با یک جراح اسلیو در این زمینه مشورت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: