ارتودنسی دندان، به ساده ترین نوع بیان
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان، یکی از بهترین روش های درمان ناهنجاری ها و بی نظمی های دهان و دندان است که امروزه بسیاری از افراد جهان از این روش برای درمان این ناهنجاری ها استفاده می‌کنند. ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

انواع ارتودنسی های دندانی

ما با کمک دستگاه های مختلفی دندان ها را مرتب می کنیم. این ابزارهای از دیرباز در چند دسته بندی قرار داشتند و زمانی که درمان با این دستگاه های موجود در هر کدام از این دسته بندی ها صورت میگیرد، نام دسته را بر درمان ارتودنسی می گذارند. 3 دسته بندی اصلی دستگاه ها در ارتودنسی عبارتند از:

  1. ارتودنسی ثابت یعنی منظم کردن دندان ها با دستگاه هایی که از ابتدای درمان تا انتهای آن به سطح دندان ها متصل شده و پس از مرتب شدن دندان ها توسط متخصص برداشته می شوند. این روش رایج ترین راه حل منظم کردن دندان ها در درمان های ارتودنسی دندان است.  ارتودنسی ثابت انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته شده است.
  2. در روش ارتودنسی ثابت معمولی اجزای درمان همگی فلزی و کاملا قابل مشاهده هستند. در این روش براکت ها به سطح هر دندان متصل می شوند و از میان آن ها سیم قوس داری رد می شود. سیم با کمک کش ها یا الاستیک های رنگی به براکت ها فیکس می شوند. در نهایت با شل و سفت شدن، به دندان ها نیرویی وارد می شود تا به مرور زمان منظم و مرتب شوند.
  3. دیمون یکی از بهترین روش های منظم کردن دندان ها است. در این روش به جای استفاده از براکت هایی که با کش و الاستیک ها سیم را ثابت نگه می دارند، از براکت های مخصوص با قابلیت سلف لیگیتینگ استفاده می شود. در سیستم ارتودنسی دیمون نیازی به کش نداریم و سیم در میان براکت هایی که به صورت اسلایدی بسته می شوند آزادانه در حرکت است.
  4. ارتودنسی با سیستم سرامیکی یک روش رایج و مرسوم است و در آن به جای استفاده از براکت‌های فلزی معمولی از براکت های شفاف و اصطلاحا سرامیکی استفاده می شود. این روش مزیت خاصی بر روش های دیگر ندارد و صرفا به دلیل نامرئی بودن قابل توجه است.
  5. سیستم لینگوال بسیار جالب و نوگرایانه است. در درمان به این روش دستگاه های ارتودنسی ثابت به جای اینکه به جلوی دندان ها متصل شوند، در پشت دندان ها و نزدیک به زبان تعبیه می شوند به خاطر نزدیکی به زبان است که این روش را ارتودنسی لینگوال نامیده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی سریع و ارتودنسی زودبازده بر روی لینک های مشخص شده کلیک کنید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما دوستان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: