ارتودنسی به همراه ایمپلنت های دندانی، آیا امکان پذیر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی به همراه ایمپلنت های دندانی را در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

از بین رفتن، کشیدن یا افتادن دندان یکی از اتفاق های نسبتا متداول است که بیشتر در سنین بالا رخ میدهد. دندان میتوان بنا به هر دلیلی بی افتد برای مثال میتواند آسیب دیده و مستقیما در دهان شکسته شود و یا به دلیل از بین رفتن بافت زنده مجبور به کشیدن آن باشیم. جای خالی این دندان ها بعد از کشیده شدن باید پر شود تا از بروز آسیب به دندان ها و یا کج شدن آن ها جلوگیری شود. برای این منظور روش های مختلفی جهت جایگزینی دندان وجود دارد. یکی از این روش ها ایمپلنت دندان است.

ارتودنسی و ایمپلنت

نکته جالب درباره ایمپلنت این است که بعد از کاشته شدن آن در استخوان فک، این ایمپلنت دیگر قابل جابجایی و حرکت نیست زیرا اگر چنین شود ممکن است ایمپلنت شکست بخورد. اما اینکه آیا با ایمپلنت هم میتوان ارتودنسی کرد یا خیر به موقعیت فیکس شدن ایمپلنت در فک بستگی دارد.

اگر ایمپلنت شما در موقعیت خوب و صافی در استخوان فکر قرار گرفته باشد میتوان به راحتی سایر دندان های کج را با کمک ارتودنسی ثابت و یا حتی ارتودنسی نامرئی مثل اینویزیلاین ها صاف کرد. در این وضعیت حتی اگر چندین ایمپلنت داشته باشید باز هم میتوان دندان ها را ارتودنسی کرد؛ به خصوص ارتودنسی نامرئی. اما اگر ایمپلنت دندان به دست یک متخصص ایمپلنت یا ایمپلنتولوژیست ناشی و بی تجربه کاشته شود ممکن است به صورت درست و در موقعیت صاف کاشته نشود. در این وضعیت شما پیش از شروع درمان ارتودنسی توسط یک ارتودنتیست خوب، باید ایمپلنت خود را دوباره در موقعیتی درست قرار دهید.

بعضی اوقات بیمار ترجیح میدهد که فعلا اقدام به دوباره کاشتن ایمپلنت دندان نکند و صبر کند تا درمان ارتودنسی به اتمام برسد. و در پایان دوره درمان با توصیه متخصص ارتودنسی به تعویض آن ایمپلنت و کاشت دوباره آن اقدام کند. که این مورد هم هیچ اشکالی ندارد و امکان پذیر است اما ترجیح ما انجام درمان قبل از کاشت ایمپلنت است.

هر دو را در یک مرکز انجام دهید

هرچند که میتوان هر کدام از این دو درمان را در کلینیک های دندانپزشکی مختلف وبه صورت جداگانه انجام داد، اما بهتر این است که هر دو درمان را در یک مرکز و زیر نظر یک تیم دندانپزشکی تجربه کنید. زیرا در این صورت میتوانید مطمئن شوید، هر دو درمان به خوبی و در راستای یکدیگر انجام خواهند شد. علاوه بر این، هم هزینه ارتودنسی و هم هزینه ایمپلنت در چنین مرکزی برای شما ارزانتر و منصفانه تر در نظر گرفته خواهد شد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب قصد درایم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: