هزینه ارتودنسی دندانی چقدر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان و به خصوص هزینه ارتودنسی دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که ارتودنسی دندان دذر شرایط گوناگون چقدر می‌تواند هزینه بردار باشد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما دوستان بگوییم.

عوامل موثر در تعیین هزینه ارتودنسی

ما به والدین توصیه می کنیم که کودکان را از سن 6 تا 8 سالگی به نزد متخصص ارتودنسی ببرند تا تحت معاینه قرار بگیرند. اگر در این سن مشخص شود مشکل نامرتبی دندانی وجود دارد و یا ممکن است در آینده ناهنجاری فکی ایجاد شود سریعاً درمان اولیه به منظور پیشگیری یا متوقف کردن مشکل شروع می شود.

لزوما هر کسی که به نزد یک متخصص ارتودنسی مراجعه می کند مشکلات انچنانی ندارد. مثلا قرار نیست که یکی از فک هایش نسبت به دیگری جلو یا عقب باشد. گاهی اوقات ممکن است یک یا چند دندان کوتاه تر از سایر دندان ها باشند و یا بین دندان ها مقدار کمی فاصله وجود دارد. هزینه ارتودنسی در این موارد معمولا کمتر است زیرا مشکل جزئی است. اما اگر فک ها ناتراز باشند معمولا قیمت ارتودنسی بیشتر می شود.

روش های درمانی یا نوع دستگاه هایی که برای منظم کردن دندان ها بکار گرفته می شوند متنوع هستند. بسته به اینکه شما با کدام یک از این دستگاه ها درمان خود را شروع کرده و ادامه می دهید هزینه ارتودنسی دندان شما نیز متفاوت خواهد بود. مثلا ثابت بودن یا نامرئی یا متحرک بودن درمان ارتودنسی موجب می شود هزینه ها متفاوت باشد. به علاوه، هزینه هر کدام از درمان های ثابت شامل فلزی، دیمون، لینگوال، سرامیکی و … نیز متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی سریع و سریعترین روش های ارتودنسی بر روی لینک های مشخص شده کلیک کنید.

به نامنظمی های دندانی و فکی در اصطلاح ارتودنسی مال اکلوژن گفته می شود. مال اکلوژن ها می توانند شامل عقب یا جلو بودن یکی از فک ها یا انحرافات فکی باشند. هرچه  یک مال اکلوژن شدیدتر باشد هزینه درمان نیز بیشتر خواهد بود. مثلا فرض کنید فک بالای کودک شما اندازه 10 میلی متر عقب تر از فک پایینش باشد و مثلا 10 میلیون هزینه درمانش شود. اگر فک بالا 12 میلی متر جلوتر بیااید یعنی شدید تر شده و برای درمانش هزینه بیشتری نیاز است.

مطابق یک قاعده کلی هرچه درمان ارتودنسی بیشتر طول بکشد هزینه های جانبی آن نیز بیشتر می شود و این قاعده در تمام دنیا وجود دارد. اگر مطابق توصیه ها و دستورالعمل های متخصص عمل شود طول درمان مطابق پیش بینی ها خیلی زود به اتمام میرسد و نیازی به پرداخت بیشتر هزینه ارتودنسی و یا از دست رفتن پول برای مصارف جانبی نیست.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه ارتودنسی دندان به ویژه هزیزنه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: