ترمیم دندان با کامپوزیت
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت یکی از بهترین روش های اصلاح طرح لبخند است. حتی برخی بر این باورند که ونیر کامپوزیت بهترین روش برای این کار است. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لمینت دندان و کامپوزیت مناسب چه دندان هایی است؟

لمینت کامپوزیتی روشی برای ترمیم دندان های فاصله دار، به هم چسبیده، زرد رنگ، لکه دار و … می باشد.خیلی از افراد بر این تفکراند که کامپوزیت کردن دندان فقط برای زیبا سازی آن انجام می شود در صورتی که اینطور نیست؛ ترمیم دندان با کامپوزیت در کنار ویژگی زیباسازی، برای درمان مشکلات دندان ها هم به کار می رود.طی پنجاه سال گذشته ما پیشرفت های چشمگیری در زمینه دندانپزشکی مشاهده کرده ایم که یکی از این پیشرفت ها ترمیم دندان با استفاده از لمینت کامپوزیتی می باشد.

یکی از روشهای درمانی در کامپوزیت، پر کردن با کامپوزیت نامیده می شود. در واقع پر کردن با کامپوزیت، یکی از روش های درمانی برای پوسیدگی دندان ها می باشد.وقتی یک دندان در داخل دهان توسط باکتری و پلاک موجب فرسایش می شود پس از مدتی حفره هایی که روی آن ها ایجاد می شود باعث از بین رفتن دندان شده که به آن ‍پوسیدگی دندان گفته می شود.

دوام ترمیم با کامپوزیت

باید گفت درست است که مواد کامپوزیتی به اندازه مواد سنتی مخصوص پر کردن دندان قوی نیستند اما این را هم باید گفت که آن ها با این حال بسیار مستحکم هستند و می توانند سال های سال دوام داشته باشند. دوام مواد کامپوزیتی روی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی مواد پرکننده کامپوزیت حداقل ۵ سال دوام می‌آورند و در صورتی که موارد مربوط به نگهداری پس از آن را به خوبی انجام دهید و به طور کامل رعایت شوند آن ها می توانند تا ۱۰ سال و یا بیشتر هم دوام داشته باشند و مشکلی برایشان پیش نیاید.

مراحل ترمیم دندان با کامپوزیت

مرحله اول مشاوره و معاینه فک و دندان ها توسط متخصص دندانپزشکی می باشد. پس از بررسی دندان توسط دندانپزشک یک نسخه برایتان می نویسد که شامل یک عکس دیجیتالی سه بعدی از دندان هایتان می باشد.

در مرحله بعدی پس از اینکه که عکس آماده شد پزشک آن را مشاهده می‌کند و پس از بررسی شروع به کار ترمیم دندان با کامپوزیت می کند.پزشک ابتدا قبل از هرکاری دندان های شما را تراش می دهد تا از هم جدا شوند. بعد از تراش دادن دندان ها توسط دندانپزشک، ماده کامپوزیت روی دندان شما آغشته می شود. همانطور که گفته شد کامپوزیت یک ماده شفاف و شیشه ای می باشد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات جامع و مفیدی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. کسب اطلاعات بیشتر باعث می‌شود تا شما با اطمینان کامل بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. امیدورایم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: