کیا سورنتو و روغن گیربکس مناسب برای هیوندای و کیا
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه روغن گیزبرکس که یکی از اصلی ترین قطعات کیا و هیوندای است و همچنین یکی از بهترین خودرو های کمپانی خودرو سازی کره ای کیا یعنی کیا سورنتو با هم بیشتر بحث کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

ورود کیا سورنتو به ایران

نسل سوم ماشین سورنتو حدودا از اواخل سال 2015 بود که وارد بازارهای ایران شد. نه تنها زا آن زمان، که از لحظه رونمایی از این ماشین، ایرانیان زیادی در سودای خرید این ماشین بودند و خیلی ها نیز موفق به وارد کردن و خرید آن شدند. اما بعد زا این نسخه 2 سال بعد ما شاهد طراحی و تولید مدل 2017 و جدید سورنتو بودیم.

مشخصات فنی سورنتو

این شاسی‌بلند کره‌ای مجهز به موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی است که در نمونه موجود در بازار ایران، به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک متصل شده که توانایی تولید 188 اسب بخار، قدرت و 241 نیوتن متر، گشتاور است.

قیمت سورنتو

در تاریخ چهاردهم مرداد امسال یعنی سال 99 قیمتی که برای سورنتو های ترخیص شده در نظر گرفته شده نزدیک به 1 میلیارد و 950 میلیون تومان است. که احتمالا با تغییرات ارزی این قیمت باز هم بیشتر خواهد شد و سر به فلک خواهد کشی. خدمات پس از فروش این ماشین بر عهده اطلس موتور است.

روغن کیربکس

روغن گیربکس مایعی است که از آن برای روانکاری قطعات متحرک داخل گیربکس، جعبه فرمان و همچنین دیفرانسیل استفاده میشود. به این روغن همچنین واسکازین یا روغن جعبه دنده نیز گفته میشود. این روغن با روغن موتور تفاوت دارد و در آن از مواد خاصی استفاده میشود که گیربکس را از فشار آسیب محافظت میکند. زمانی که حس کردید که دنده شما به خوبی جا نمیرود یا اصلا جا نمی رود اولین چیزی که باید به آن شک کرد، اتمام روغن گیربکس ماشین یا کاهش غلظت مواد افرودنی ویژه آن است. بنابراین اگر ماشین کیا یا هیوندای شما نیز در تعویض دندان دچار مشکل است حتما به فکر تعویض و خرید روغن گیربکس هیوندای یا روغن گیربکس کیا باشید.

زمان تعویض روغن گیزبکس دستی و اتوماتیک

روغن را در گیربکس های دستی ماشین های هیوندای و کیا میتوانید از 50 تا 100 هزار کیلومتر عوض کنید. البته اگر فشار زیادی روی ماشین شما است و از آن زیاد استفاده میکنید حدودا بعد از 30 هزارتا میتوانید روغن آن را تعویض کنید. هرچند که شرایط کاملا تعویض روغن گیربکس هیوندای و کیا در دفترچه آن ها ذکر شده است.

اگر ماشین شما دارای گیربکس اتوماتیک است شما باید بعد از 60 هزار کیلومتر روغن آن را تعویض کنید. اما اگر کار زیادی از روغن نمی کشید میتوانید تا 100 هزارتا نیز صبر کنید. و به این نکته هم توجه داشته باشید که تعویض روغن گیربکس زودتر از موعد هیچ ضرری ندارد. بنابریان اگر زودتر از موعد به فکر خرید روغن گیربکس هیوندای و کیا باشید هم ایده خوبی است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه روغن گیزربکس و همچنین کیا سورنتو در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را در این باره به شما بگوییم. اگر قصد خرید قطعات خودرو کره ای خود را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: