ارتودنسی دندانی و هر آنچه لازم است که بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از بهترین روش های درمان و اصلاح ناهنجاری های دهان و دندان است و امروزه افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از این روش استفاده می‌کنند. ما امروز قصد داریم تا شما را با ارتودنسی دندان بیشتر آشنا کنیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. پس لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد ارتودنسی دندان بدانید.

انواع ارتودنسی

ما با کمک دستگاه های مختلفی دندان ها را مرتب می کنیم. این ابزارهای از دیرباز در چند دسته بندی قرار داشتند و زمانی که درمان با این دستگاه های موجود در هر کدام از این دسته بندی ها صورت میگیرد، نام دسته را بر درمان ارتودنسی می گذارند. 3 دسته بندی اصلی دستگاه ها در ارتودنسی عبارتند از:

  1. دستگاه های نامرئی: ممکن است ثابت یا متحرک باشند اما در حین استفاده قابل مشاهده نیستند. به درمان با آن ها ارتودنسی نامرئی گفته می شود.
  2. دستگاه های ثابت: دستگاه هایی که به دندان ها متصل می شوند و در واقع ثابت هستند. درمان با این دستگاه ها اصطلاحا ارتودنسی ثابت دندان نام دارد.
  3. دستگاه های متحرک: دستگاه ها ثابت نیستند و قابل جابجا شدن هستند. به درمان با آن ها اصطلاحا ارتودنسی متحرک می گویند.

ارتودنسی با سیستم سرامیکی یک روش رایج و مرسوم است و در آن به جای استفاده از براکت‌های فلزی معمولی از براکت های شفاف و اصطلاحا سرامیکی استفاده می شود. این روش مزیت خاصی بر روش های دیگر ندارد و صرفا به دلیل نامرئی بودن قابل توجه است.

در روش ارتودنسی ثابت معمولی اجزای درمان همگی فلزی و کاملا قابل مشاهده هستند. در این روش براکت ها به سطح هر دندان متصل می شوند و از میان آن ها سیم قوس داری رد می شود. سیم با کمک کش ها یا الاستیک های رنگی به براکت ها فیکس می شوند. در نهایت با شل و سفت شدن، به دندان ها نیرویی وارد می شود تا به مرور زمان منظم و مرتب شوند.

ارتودنسی ثابت یعنی منظم کردن دندان ها با دستگاه هایی که از ابتدای درمان تا انتهای آن به سطح دندان ها متصل شده و پس از مرتب شدن دندان ها توسط متخصص برداشته می شوند. این روش رایج ترین راه حل منظم کردن دندان ها در درمان های ارتودنسی دندان است.  ارتودنسی ثابت انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته شده است.

همچنین درمورد ارتودنسی سریع  و سریع ترین روش های ارتودنسی دندان بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را در مورد این موضع با شما دوستان درمیان بگذاریم و اطلاعات بسیار خوبی را در این مورد در اختیار شما دوستان قرار دهیم .امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: