هر آنچه لازم است ما درمورد لمینت های دندانی بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت های دندانی، یکی از بهترین روش های زیباسازی و اصلاح طرح لبخند است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در مورد این زمینه بدانید.

لمینت دندان

لمینت یا (Laminate) یا ونیر پرسلین، نوعی ونیر دندانی است که برای اصلاح طرح لبخند و زیباسازی دندان متصل می شوند. آن ها در اصل لایه ها، پوسته ها یا روکش های بسیار نازکی هستند که به سطح جلوی دندان ها متصل می شوند و با برطرف کردن مشکلات و عیوب ظاهری دندان ها، به دگرگون شدن لبخند کمک شایانی می کنند.

انواع لمینت دندان

رایج ترین انواع لمینت دندان، آن هایی هستند که از جنس سرامیک یا پرسلین دندانپزشکی هستند. آن ها ضخامتی بین 0.5 تا 0.7 میلی متر دارند. برای نصبشان باید مقدار کمی از مینای دندان در جلو تراشیده شود.

از چند سال پیش، سازندگان ونیرهای دندانی تصمیم گرفتند برای کاهش آسیب وارد شده به مینای دندان قبل از نصب لمینیت دندان، لمینت هایی طراحی کنند که بسیار بسیار نازک باشند و برای نصبشان نیازی به تراشیدن دندان نباشند.

اگر تبلیغات بنری یا نمونه های موجود در شبکه های اجتماعی را دیده باشید، احتمالا به کررات با نام لمینت متحرک و شکل و ظاهر آن آشنا شده اید. این ها در واقع لمینت های موقت و مناسبتی هستند که از پلاستیک های فشرده شده ساخته شده اند. در ساخت آن ها هیچ سرامیک یا ماده دندانپزشکی دیگری استفاده نمی شود و هر کسی می تواند آن ها را سفارش دهد.

هزینه لمینت دندان

هزینه های دندانپزشکی معمولاً در هیچ دو کلینیکی یکسان نیست. یعنی ممکن است در ابتدای هر سال وزارت بهداشت بخشنامه ای حاوی تعرفه خدمات دندانپزشکی صادر کند اما خیلی کم پیش می آید که به جز مراکز دولتی، کلینک های خصوصی از این بخش نامه پیروی کند.

تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت

کامپوزیت ونیر و لمینت هر دو از اعضای خانواده ونیرهای دندانی هستند. آن ها هر دو اهداف مشترکی دارند اما از نظر جنس، کیفیت، مشخصات ظاهری و نحوه آماده سازی با هم بسیار متفاوت هستند. لمینیت ها معمولاً در لابراتوار ساخته می شوند بنابراین نوعی ترمیم غیرمستقیم هستند اما ونیرهای کامپوزیتی مستقیم بوده و 0 تا 100 آن در مطب دندانپزشک انجام می شود.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمامسعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را درمورد این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 758
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: