هر آنچه شما لازم دارید تا درمورد لمینت دندان بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت های دندانی روشی برای ترمیم و بازسازی دندان است. روش های مختلفی برای اینکار وجود دارد که یکی از بهترین این روش های لمینت های دندانی است. امیروز در این مطلب قصد درایم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت های دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . با ما همراه باشید.

لمینت چیست؟

ما در واقع چیزی به نام انواع لمینت دندان نداریم زیرا آن ها نوعی پوسته نازک هستند و خودشان جزء ونیرهای دندانپزشکی دسته بندی می شوند. با این حال بر اساس اینکه از چه جنسی ساخته شده اند و یا ضخامتشان چقدر است ممکن است نامگذاری هایی روی آن ها صورت گرفته باشد. مثلا ما لمینیت های معمولی داریم که ضخامتشان 0.5 تا 0.7 میلی متر است و از طرفی لومینیرزها را داریم که ضخامتشان بسیار کم است و در اصطلاح به آن ها لمینت بدون تراش گفته می شود. در ادامه درباره هر کدام بیشتر خواهید خواند.

لومینیرز

مطمئنا خیلی ها نسبت به لومینیرز دندان آشنایی ندارد. این روش یکی از جدیدترین روش های زیباسازی دندان است که طی مراحل آن چینش ونیر به صورت کاملا غیر تهاجمی بر روی دندان ها قرار می گیرد. به تشخیص دندانپزشک، در صورتی که دندان ها نیازی به تراشیدن نداشته باشند، می‌توان از روکش لومینیرز استفاده نمود و از آسیب دیدگی مینای دندان توسط دیگر روش ها پیشگیری کرد.

تفاوت لومینیرز با ونیر کامپوزیت نازک تر بودن مواد است. ضخامت لومینیرز کمتر از 0.1 الی 0.3 میلیمتر است که اجرای آن هم بسیار راحت تر انجام می شود. در صورت مهیا بودن شرایط، برخی دندانپزشکان ترجیح می‌دهند از لومینیرز به جای وینر قدیمی استفاده کنند.

لبخند هالیوودی یا نه؟!

شاید بسیاری از شما پیشاپیش رنگ سفید لبخند هالیوودی برایتان جذاب باشد اما انتخاب رنگ مناسب لمینت دندان، یکی از اقدامات مهم قبل از اجرای لمینت است که خیلی‌ها نسبت به انتخاب آن دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند به خوبی تصمیم بگیرند.

حتی ممکن است نتیجه لیمینت ‌دندان کاملاً برعکس می‌شود و جلو بد و غیرطبیعی به لبخند و ظاهر دندان ها می بخشد. پس برای عدم تکرار این اشتباه، بهترین راه حل این است که به پیشنهاد دندانپزشک متخصص خود توجه کنید تا بهترین رنگ را  متناسب با رنگ دندان طبیعی دندان های خود انتخاب نمایید.

البته تا حدودی انتخاب رنگ مناسب سلیقه‌ای است. برخی ها دوست دارند لبخند هالیوودی داشته باشند. اما برخی ها ترجیح می دهند طبیعی بودن ظاهر دندان‌هایشان حفظ شود و در عین حال لبخندی متفاوت و مرتبی داشته باشند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب قصد داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: