ارتودنسی و الاینر های شفاف
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی؛ همانطور که می‌دانید، ارتودنسی یکی از بهترین روش های درمان ناهنجاری های دهان و دندان است و از این روش افراد بسیار زیادی استفاده می‌کنند. ما امروز در این مقاله، علاوه بر اینکه قصد درایم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی در اختیار شما قرار دهیم، می‌خواهیم شما را با ارتودنسی نامرئی بیشتر آشنا کنیم و همه چیز را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

ارتودنسی نامرئی

اگر یک شخص برای منظم شدن دندان هایش از دستگاه ها یا ابزار ارتودنسی استفاده کند که قابل توجه نیستند و یا کسی متوجه آن ها نمی شود، اصطلاحا گفته می شوند ارتودنسی نامرئی انجام داده است.

دستگاه های نامرئی زیادی وجود دارند که با کمک آن ها می توان دندان ها را منظم کرد. مثلا ارتودنسی سرامیکی و دیمون شفاف یا حتی ارتودنسی لینگوال بارزترین انواع ارتودنسی نامرئی هستند. اما آن ها بیشتر در دسته ارتودنسی ثابت جای می گیرند تا نامرئی. و اصولاً آنچنان هم نامرئی نیستند.

بنابراین زمانی که صحبت از روش های نامرئی به میان می آید بیشتر منظور ارتودنسی با کمک الاینرها یا تراز کننده شفاف است که در ایران با نام پلاک ارتودنسی نیز شناخته می شوند.

الاینر شفاف

الاینر یعنی تراز کننده و هر چیزی که در ارتودنسی به منظم شدن دندان ها کمک کند نوعی الاینر است. با این حال ما در این مقاله درباره الاینرهای کاملا شفاف و نامرئی صحبت می کنیم. این ها قالب ها یا پلاک های دندانی هستند که از جنس پلاستیک دندانپزشکی و شفاف هستند. آن ها متحرک هستند و به خوبی نامنظمی های دندانی را اصلاح می کنند.

مراحل ارتودنسی نامرئی

منظم شدن دندان ها با کمک الانیرهای شفاف بسیار بسیار ساده تر از ارتودنسی ثابت است. برای درک سادگی این روند، مراحل ارتودنسی نامرئی که در ادامه توضیح داده شده را بخوانید.

برای شروع، شما به مطب یک متخصص ارتودنسی می روید. دهان و دندان شما در مدت زمان کوتاهی معاینه می شود. متخصص مشکل دندان هایتان را به صورت دقیق تشخیص می دهد. سپس درباره انتظارات‌تان با شما صحبت می کند. هر آنچه که در خصوص منظم شدن دندان هایتان با ارتودنسی نامرئی لازم است، در این جلسه (که معمولا رایگان است) توسط ارتودنتیست به شما منتقل خواهد شد.

متخصص ارتودنسی یا دستیار او (آنگونه که در ویدئوی ابتدای مشاهده کردید)، از دهان و دندان شما اسکن می‌گیرد. اینکار با یک اسکنر مخصوص انجام می شود. پس از چند دقیقه که دندان های شما کاملا اسکن شد، نتیجه آن در کامپیوتر به نمایش در آمده و ذخیره می شود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه ارتودنسی و به ویژه ارتودنسی نامرئی در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: