لمینت های دندانی و همه چیز درمورد آنها
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت نیز همانند ونیر کامپوزیت یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین روش های زیباسازی طرح لبخند است که امروزه افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند و طرفداران بسیاری نیز دارد. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را درمورد آن به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع لمینت های دندانی

رایج ترین انواع لمینت دندان، آن هایی هستند که از جنس سرامیک یا پرسلین دندانپزشکی هستند. آن ها ضخامتی بین 0.5 تا 0.7 میلی متر دارند. برای نصبشان باید مقدار کمی از مینای دندان در جلو تراشیده شود.

از چند سال پیش، سازندگان ونیرهای دندانی تصمیم گرفتند برای کاهش آسیب وارد شده به مینای دندان قبل از نصب لمینیت دندان، لمینت هایی طراحی کنند که بسیار بسیار نازک باشند و برای نصبشان نیازی به تراشیدن دندان نباشند.

نام این لمینت های بدون تراش لومینیرز است. آن ها ضحامتی به اندازه 0.3 میلی متر دارند و برای نصبشان نیازی به آسیب دیدن دندان نیست. تنها مشکل این نوع لمینیت ها امکان ایجاد تحریک و حساسیت لثه است.

اگر تبلیغات بنری یا نمونه های موجود در شبکه های اجتماعی را دیده باشید، احتمالا به کررات با نام لمینت متحرک و شکل و ظاهر آن آشنا شده اید. این ها در واقع لمینت های موقت و مناسبتی هستند که از پلاستیک های فشرده شده ساخته شده اند. در ساخت آن ها هیچ سرامیک یا ماده دندانپزشکی دیگری استفاده نمی شود و هر کسی می تواند آن ها را سفارش دهد.

تفاوت لمینت دندان و سایر روش های زیباسازی

به دلیل اینکه هر 3 درمان ذکر شده جزء درمان های رایج و جدید دندانپزشکی هستند و از نظر کاربرد همپوشانی هایی با هم دارند، ممکن است به صورت اشتباه لمینت، بلیچینگ، کامپوزیت و روکش دندان یکی خوانده شوند یا افراد متوجه تفاوت های آن ها نباشند. در ادامه به بررسی تفاوت های کامپوزیت، بلیچینگ و روکش با لمینت دندان پرداخته شده است.

کامپوزیت ونیر و لمینت هر دو از اعضای خانواده ونیرهای دندانی هستند. آن ها هر دو اهداف مشترکی دارند اما از نظر جنس، کیفیت، مشخصات ظاهری و نحوه آماده سازی با هم بسیار متفاوت هستند. لمینیت ها معمولاً در لابراتوار ساخته می شوند بنابراین نوعی ترمیم غیرمستقیم هستند اما ونیرهای کامپوزیتی مستقیم بوده و 0 تا 100 آن در مطب دندانپزشک انجام می شود.

بلیچینگ دندان نوعی روش سفید کردن دندان ها در دندانپزشکی است. در این روش با کمک مواد شیمیایی دندان ها را چند پرده یا چند درجه از آنچه که هست سفیدتر می کنند. بلیچینگ تفاوت زیادی با لمینت سرامیکی دندان دارد و اصولا تنها یک روش موقت برای سفید کردن دندان است. به جز این هیچ کدام از مزایای دیگر لمینت ها را ندارد.

سخن نهایی

ما امروز در این مقاله خواستیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت دندان و تفاوتش با سایر روش های زیباسازی دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: