بریج دندان و یا همان پل دندانی چیست و چه کاربردی دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می‌دانید روش های بسیار زیادی برای جایگزینی دندان از دست رفته وجود دارند که می‌توان از هر کدام از آنها برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته استفاده کرد. ما امروز در این مطلب اینجاییم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بریج و یا همان پل دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم گه آیا بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم.

بریج دندان چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بریج دندان یکی از روش های جایگزین کردن دندان است که میتوانید به جای دندانی که اخیرا از دست داده اید از آن استفاده کنید. به دلیل پایین بودن هزینه بریج در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان از جمله ایمپلنت ها، معمولا از بریج بیشتر استفاده میشود.

انواع بریج های دندانی

پل های سنتی یا (Traditional Dental Bridge) رایج ترین نوع بریج هستند. اگر تنها یک یا 2 دندان در کنار هم از دست داده اید می توانید جای خالی آن ها را با این نوع پل پر کنید. همانظور که در شکل زیر نیز میبینید، برای نصب این نوع پل باید دو دندان سالم وجود داشته باشد. این دندان ها باید تراشیده شوند و روی آن ها روکش دندان قرار بگیرد.

مریلند بریج ها (Maryland Bonded Bridge) نیز از انواع رایح پل های دندانی است که برای جایگزین کردن دندان های جلویی استفاده می شود. این روش محافظاکارانه است و برای اتصالش هرچند که نیاز به دو دندان سالم هست، اما این دو دندان به هیچ عنوان تراشیده نمی شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد پیوند استخوان دندان اینجا کلیک کنید.

پل دندان کانتی لور یا (Cantilever Bridge) از نظر ساختار کمی متفاوت از سایر انواع بریج های دندانی است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید. برای نصب این نوع بریج دندان به یک دندان سالم نیاز داریم. این دندان تراشیده می شود تا بتوان روی آن پل کانتی لور را نصب کرد.

همانطور که از نامش پیداست، این نوع بریج دندان توسط ایمپلنت های دندانی پشتیبانی می شود. زمانی که چند دندان در کنار هم از دست رفته باشد می توان با کمک این پل ها کاری کرد که دندان ها جایگزین شوند. در این روش 2 عدد ایمپلنت در دو طرف دندان های از دست رفته کاشته می شوند و مطابق شکل زیر، پل دندانی نیز سوار می شود.

همچنین درمورد بررسی تفاوت های بریج و یا ایمپلنت نیز بیشتر بدانید.

سخن نهایی

بریج، همانطور که گفته شد یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته تحت شرایط خاصی می‌باشد. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بریج دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت تهران دنتال مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: