همه چیز درمورد ترمیم دندان ها با اینله وانله
نوشته شده توسط : رعنا

اینله و انله از جمله روش های بسیار محبوب و کاربردی ترمیم دندان ها در میان دندانپزشکان هستند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اینله و انله را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه به شما بگوییم. پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا همه چیز را درمورد اینله و انله بدانید.

پر کردن دندان

به احتمال زیاد تاکنون حداقل یک بار دندان خود را از قبل پر کرده‌اید. پر کردن دندان به شیوه مرسوم و معمولی، یک روش درمانی رایج و محبوب برای ترمیم پوسیدگی‌های جزئی تا متوسط دندانی است.

زمانی که یک دندان به صورت جزئی دچار پوسیدگی شده است، دندانپزشک ابتدا پوسیدگی دندان را برداشته و سپس با کمک موادی مانند کامپوزیت یا آمالگام دندان آسیب دیده را پر و ترمیم می‌کند.

پر کردن دندان به صورت معمولی، یک روش درمانی نسبتا سریع است که تنها در یک جلسه انجام می شود. باز هم تاکید می کنیم که با این روش تنها پوسیدگی ها و آسیب دیدگی های جزئی تا متوسط ترمیم می شوند. و اگر آسیب گسترده باشد (مخصوصاً دندان های آسیاب) را درگیر کرده باشد، دیگر نمی توان با روش معمولی، دندان ها را ترمیم کرد. اینجاست که نیاز به روش های پیچیده تری مانند اینله و انله دندان احساس می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد دندانپزشکی با لیزر بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اینله و انله

دندان‌های خلفی ما که به آن‌ها دندان آسیاب یا آسیا هم گفته می‌شود درشت‌تر و بزرگ‌تر از دندان‌های قدامی و جلویی هستند. به همین دلیل سطوح جونده نسبتاً وسیع‌تر و بزرگ‌تری دارند. سطوح جونده این دندان‌ها، معمولاً شیارهای ریز و بعضاً عمقی دارند.

اگر به درستی بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنیم و یا با دقت دندان‌های خلفی را مسواک نزنیم، کم کم بقایای مواد غذایی در این شیارها تجمع پیدا می‌کند و با واسطه باکتری‌های، پلاک دندانی شکل می‌گیرد.

اگر پلاک و جرم دندان‌ها با کمک جرمگیری دندان برداشته نشود نیز، پوسیدگی دندانی ایجاد می‌شود. همانطور که گفته شد، چنانچه پوسیدگی جزئی باشد، دندان آسیب دیده با آمالگام و کامپوزیت و به روش معمولی ترمیم می شود. اما اگر پوسیدگی وسیع بوده و مرکز دندان آسیاب را درگیر کرده باشد (به طوری که با روش معمولی نتوان آن را پر کرد) از اینله (Inlay) دندان کمک می گیریم.

انله یا (Onlays) نیز به صورت مشابه یک درمان ترمیمی است که برای درمان پوسیدگی گسترده دندان های خلفی (آسیاب)  کابرد دارد. با اینکه اینله و انله با هم شباهت های زیادی دارند اما کاربرد انله وسیع تر و بیشتر از اینله دندان است.

همچنین درمورد پیوند استخوان دندان بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار مهم و کاربردی را در زمینه اینله و انله در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهیم و همه چیز را درمورد این روش ترمیمی به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما دوستان مفید بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/





:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: