همه چیز درمورد ترمیم های دندانی به کمک کامپوزیت دندان
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت دندان به روش های مختلفی امروزه در دنیای دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان محبوب ترین های این عرصه به شمار می‌رود و طرفداران بسیاری دارد. ما امروز اینجا، در این مقاله قصد داریم تا با هم ترمیم هایی که به کمک کامپوزیت دندان انجام می‌شوند را بررسی کنیم و به شما بگوییم که این روش چه کاربرد هایی دارد. لطفا با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت یکی از روشهای لمینت کردن دندان می باشد. برای ترمیم کردن دندان ها از طریق لمینت دو روش وجود دارد:

  • لمینت سرامیکی
  • لمینت کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی روشی برای ترمیم دندان های فاصله دار، به هم چسبیده، زرد رنگ، لکه دار و … می باشد.خیلی از افراد بر این تفکراند که کامپوزیت کردن دندان فقط برای زیبا سازی آن انجام می شود در صورتی که اینطور نیست؛ ترمیم دندان با کامپوزیت در کنار ویژگی زیباسازی، برای درمان مشکلات دندان ها هم به کار می رود.طی پنجاه سال گذشته ما پیشرفت های چشمگیری در زمینه دندانپزشکی مشاهده کرده ایم که یکی از این پیشرفت ها ترمیم دندان با استفاده از لمینت کامپوزیتی می باشد.

پر کردن با کامپوزیت، درمانی است که برای ترمیم دندان پوسیده به کار می رود در این نوع روش از رزین کامپوزیتی برای سلامت دهان و دندان استفاده می شود. رزین کامپوزیت، ماده‌ای است که از مخلوطی از مواد مختلف تشکیل شده است که شامل شیشه و پلاستیک های ظریف می شود. این نوع پر کردن جایگزینی برای درمان سنتی پوسیدگی دندان هم می باشد.کامپوزیت ماده‌ای به رنگ دندان است که روی دندان شما را می پوشاند و بیشتر برای دندانهای جلویی به کار می‌آید.

دوام ترمیم دندان با کامپوزیت

باید گفت درست است که مواد کامپوزیتی به اندازه مواد سنتی مخصوص پر کردن دندان قوی نیستند اما این را هم باید گفت که آن ها با این حال بسیار مستحکم هستند و می توانند سال های سال دوام داشته باشند. دوام مواد کامپوزیتی روی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی مواد پرکننده کامپوزیت حداقل ۵ سال دوام می‌آورند و در صورتی که موارد مربوط به نگهداری پس از آن را به خوبی انجام دهید و به طور کامل رعایت شوند آن ها می توانند تا ۱۰ سال و یا بیشتر هم دوام داشته باشند و مشکلی برایشان پیش نیاید.

مراحل ترمیم با کامپوزیت

مرحله اول مشاوره و معاینه فک و دندان ها توسط متخصص دندانپزشکی می باشد. پس از بررسی دندان توسط دندانپزشک یک نسخه برایتان می نویسد که شامل یک عکس دیجیتالی سه بعدی از دندان هایتان می باشد.

در مرحله بعدی پس از اینکه که عکس آماده شد پزشک آن را مشاهده می‌کند و پس از بررسی شروع به کار ترمیم دندان با کامپوزیت می کند.پزشک ابتدا قبل از هرکاری دندان های شما را تراش می دهد تا از هم جدا شوند. بعد از تراش دادن دندان ها توسط دندانپزشک، ماده کامپوزیت روی دندان شما آغشته می شود. همانطور که گفته شد کامپوزیت یک ماده شفاف و شیشه ای می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: