نوشته شده توسط : رعنا

گاها این سوال برای افرادی که نیاز به ارتودنسی دندان دارند پیش می‌آید که آیا، منی که دندان های خود را پر کرده ام و یا آنها را ترمیم کرده ام می‌توانم از ارتودنسی برای دندان هایم استفاده کنم یا نه؟ ما امروز در این مطلب اینجاییم تا به این سوال و چند سوال دیگر که ممکن است ذهن شما را درمورد این موضوع درگیر کند پاسخ دهیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تاثر پر کردن دندان بر روی درمان ارتودنسی

برخلاف کار دندانپزشکی، کار ارتودنسی فرایندی است که شما برای مدت کوتاهی با آن سرکار دارید؛ اما هر دندانپزشک و ارتودنتیستی یک هدف مشترک دارند: سلامتی دهان و دندان سالم و داشتن دهان و دندان هایی زیبا و خوب.

جای نگرانی نیست، حتی اگر دندان خود را پر کرده باشید باز هم می توانید لبخند بزنید. در واقع، انجام کارهای ارتودنسی می تواند از ایجاد پوسیدگی ها و پر شدن دندان های شما در آینده جلوگیری کند. با داشتن دندان های کج، ممکن است نتوانید برخی از شکاف ها و خرابی برخی از دندان ها را مسواک بزنید که در نتیجه، باعث رشد باکتری ها و ایجاد پوسیدگی در دندان‌های شما می شود. پر کردن دندان زمانی لازم است که دندانپزشک وارد عمل شده و پوسیدگی را پر می کند تا از پوسیدگی بیشتر دندان جلوگیری کند.

ارتودنسی دندان پر شده شما

استفاده از بریس ها را در سنین اولیه در نظر بگیرید؛ اگر کودک شما به بریس نیاز دارد، بهتر است آنها را زودتر برای او تهیه کنید. دلیل آن این است کودک هیچ دندانی را پر نکرده است که مشکلی برای انجام بریس داشته باشد. همچنین، کودکان فک نرم تری دارند، بنابراین این امر به درمان سریعتر دندانهای کج و نامرتب او کمک می کند..

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی در بارداری بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

پر کردن دندان با ارتودنسی

پر کردن به طور کلی یک روش ساده است. برای شروع، دندانپزشک دهان شما را معاینه می کند و از ابزار دندانپزشکی برای بررسی پوسیدگی استفاده می کند. ممکن است با استفاده از اشعه ایکس دندان یا دندان ها میزان پوسیدگی دندان را ببینند.برای بی حس کردن دندان، یک بی حسی موضعی خواهید داشت. این به جلوگیری از هر گونه درد در دندان شما کمک می کند. اگر پر کردن فقط روی سطح دندان باشد، نیازی به ماده بی حسی نخواهید داشت.

هنگامی که ناحیه بی حس شد، دندانپزشک شما به احتمال زیاد از یک مته دندانپزشکی برای برطرف کردن پوسیدگی مینای دندان شما استفاده می کند تا پوسیدگی را از بین ببرد. بعضی از دندانپزشکان ممکن است از لیزر یا ابزار سایش هوا استفاده کنند؛ اما این تکنیک ها کمتر رایج است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب با شما همراه بودیم تا بدانید، که آیا می‌توانید دندانی را که ارتودنسی کرده اید را پر کنید و یا برعکس، می‌توانید دندان را که پر کرده اید حالا ارتودنسی کنید یا نه و به طور خلاصه به این موضوع پاسخ دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: