هر آنچه باید درمورد ارتودنسی سریع بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ارتودنسی سریع و نحوه عملکرد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ارتودنسی سریع دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. پس با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

مدت زمان لازم برای ارتودنسی دندان

در حالت عادی اگر بخواهید با روش های رایج و معمول ارتودنسی, دندانهای ناصاف و کج خود را صاف کنید احتمالا به بیش از 1 سال زمان نیاز داریم. یعنی طول دوره ارتودنسی ما 1 یا بیشتر از یک سال خواهد بود.

با این حال در حوزه ارتودنسی بزرگسالان ما روش های درمانی داریم که ممکن است طی تنها چند ماه مشکلات را برطرف کرده و منجر به صاف شدن دندان ها شود. با خواندن ادامه مقاله با این روش  ها که موسوم به ارتودنسی سریع هستند بیشتر آشنا خواهید شد.

اینویزیلاین ها

اینویزیلاین نوعی ارتودنسی نامرئی است که در آن از پلاک های شفاف ارتودنسی برای صاف کردن دندان هایی که دچار مشکلات جزئی هستند استفاده میشود. از یک نظر اینویزیلاین ها ارتودنسی متحرک به شمار میروند زیرا قابل جایجایی هستند و میتوان آن ها را هنگام غذا خوردن یا نوشییدن در آورد و سپس سرجایش قرار داد.

ارتودنسی ویلکودنتیک

سرانجام، ارتودنسی ویلکودنتیک گزینه عالی دیگری برای درمان ارتودنسی سریع بزرگسالان است. ویلکدودنتیکس به جای اینکه فقط با تکیه بر براکت ها، سیمها یا الاینرها به دندان ها اعمال فشار کند، از جراحی دهان و دندان نیز کمک گرفته میشود. در این روش بخشی از استخوان آلوئولار، جایی که در آن ریشه های دندان قرار دارد ، از بین می رود.

با از بین رفتن استخوان آلوئولار، ارتودنسی ثابت می تواند دندانهای شما را سریعتر از حد معمول حرکت دهد. با جابجایی دندانهایتان، بافت استخوان نیز به سرعت رشد می کند. قیمت ارتودنسی دندان با این روش معمولا زیاد است و هزینه عمل جراحی به صورت مجزا دریافت میشود. اما هزینه ارتودنسی سریع با این روش ارزشش را دارد زیرا مجبور نیستید چند سال دستگاه های ارتودنسی را تحمل کنید.

کدام روش ارتودنسی سریع مناسب تر است؟

هر سه گزینه ارتودنسی سریع بزرگسالان جوانب مثبت و منفی خود را دارند و بسته به اهداف بهداشت دندان شما ممکن است یک روش درمانی برای شما ایده آل تر از سایر موارد باشد. ما بسیار خوشحال می شویم که طی یک مشاوره در مورد این موضوع  با شما صحبت کنیم.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی بر این داشیتم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ارتودنسی سریع دندان و انواع روش های انجام آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که آیا این روش امکان پذیر است یا خیر. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: