لاغری با زیره چگونه است؟
نوشته شده توسط : رعنا

مواد خوراکی زیادی جهت اینکه شما به وزن مطلوب تری دست پیدا کنید، برای مصرف وجود دارند که یکی از آن ها زیره است. ما امروز در این مقاله قصد درایم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لاغری و زیره را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در مورد این موضعت به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید  تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه به دست بیاورید.

زیره و چربی سوزی

همچنین از اثرات دیگری که زیره‌ اضافه شده به غذا روی افراد مصرف کننده آن داشته، می توان به افزایش چربی سوزی و کم کردن کلسترول خون این افراد اشاره نمود.باتوجه به بررسی ها و پژوهش های متعدد، محققان به این نکته پی برند که، ترکیباتی در زیره وجود دارد که به آن ها نام فیتواسترول اختصاص یافته است. این ترکیبات منجربه کاهش کلسترول بدن کمک فراوانی می کنند.همچنین از دلایل دیگر می توان به افزایش سوخت و ساز بدن، در نتیجه مصرف این ادویه اشاره نموند.پس بدیهی است که چنین ماده ای با نحوه ی اثر گذاری شرح شده، به تسریع روند کاهش وزن کمک کند.

مصرف زیره

زیره را به طور عمده می توان مانند سایر ادویه ها در پخت و پز غذاها و یا به عنوان چاشنی مصرفی برروی انواع سبزیجات پخته، آجیل، تخم مرغ و… مصرف نمود.علاوه بر مصرف زیره به عنوان چاشنی و یا طعم دهنده و به طور کلی به همراه سایر خوراکی های دیگر، می توان آن را به صورت دم نوش میل نمود؛ به این صورت که دانه های کامل و خرد و آسیاب نشده زیره را با قرار دادن در آب جوش و تهیه ی دم نوش، خواص ویژه ی آن را دریافت نمود.

کاهش وزن با زیره

البته از زیره نباید همچون سایر موارد کمک دهنده به فرایند لاغری، انتظار معجزه داشت؛ بلکه میتوان به عنوان کمک دهنده با اضافه کردن به برنامه غذایی، در کنار رعایت سایر عوامل از آن استفاده نمود.این شناخت با انجام پژوهشی در سال ۲۰۱۴ بر روی تعدادی خانوم که دارای اضافه وزن بودند انجام شد. در واقع ۸۸ خانم به دو گروه مجزا تقسیم بندی شدند و توسط محققان تحت آزمایش قرار گرفتند.

به هر دو گروه برنامه غذایی یکسانی داده شد؛ با این تفاوت که به یکی از گروه ها در روز، دو وعده ماست به اضافه ۳ گرم زیره و گروه دیگر هم این میزان، اما فاقد زیره داده شد. پس از ۳ ماه با بررسی نتایج آزمایش انجام شده به این نکته پی بردند که، گروهی از افراد که در برنامه غذایی ارائه شده به آن ها، زیره مصرف کرده اند، نسبت به گروه دیگر کاهش وزن بیشتری را داشتند. زیره ادویه ای با کالری بسیارپایین است، به گونه ای که دوقاشق چای خوری زیره، تنها ۱۶ کالری دارد و این شگفت انگیز است.

کلام آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لاغری به کمک زیره و همه چیز درمورد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که لاغری به کمک زیره می‌تواند امکان پذیر باشد یا خیر. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اطمینان حاصل کردن از این موضوع، با یک جراح لاغری صحبت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 378

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: