ایمپلنت دندانی و یا بریج
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مقاله قصد درایم تا جواب سوال بسیاری از شما عزیزان که بین دو راهی ایمپلنت و بریج برای جایگزینی دندان از دست رفته خود مانده اید را بدهیم که بریج یا ایمپلنت، کدام یک برای شما مناسب تر است؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا هر دو این روش ها را بررسی کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم .

بریج دندان چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بریج دندان یکی از روش های جایگزین کردن دندان است که میتوانید به جای دندانی که اخیرا از دست داده اید از آن استفاده کنید. به دلیل پایین بودن هزینه بریج در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان از جمله ایمپلنت ها، معمولا از بریج بیشتر استفاده میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه ایمپلنت دندان اینجا کلیک کنید.

انواع بریج های دندانی

پل های سنتی یا (Traditional Dental Bridge) رایج ترین نوع بریج هستند. اگر تنها یک یا 2 دندان در کنار هم از دست داده اید می توانید جای خالی آن ها را با این نوع پل پر کنید. همانظور که در شکل زیر نیز میبینید، برای نصب این نوع پل باید دو دندان سالم وجود داشته باشد. این دندان ها باید تراشیده شوند و روی آن ها روکش دندان قرار بگیرد.

مریلند بریج ها (Maryland Bonded Bridge) نیز از انواع رایح پل های دندانی است که برای جایگزین کردن دندان های جلویی استفاده می شود. این روش محافظاکارانه است و برای اتصالش هرچند که نیاز به دو دندان سالم هست، اما این دو دندان به هیچ عنوان تراشیده نمی شوند.

پل دندان کانتی لور یا (Cantilever Bridge) از نظر ساختار کمی متفاوت از سایر انواع بریج های دندانی است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید. برای نصب این نوع بریج دندان به یک دندان سالم نیاز داریم. این دندان تراشیده می شود تا بتوان روی آن پل کانتی لور را نصب کرد.

ایمپلنت دندانی

شاید اولین گزینه ای که افراد برای جایگزینی دندان های از دست رفته در نظر می گیرند پروتز دندان مصنوعی متحرک باشند. اما این تنها و البته بهترین روش جایگزین کردن دندان های از دست رفته نیست. بریج و پل های دندانی هم می توانند یک گزینه جایگزینی دیگر باشند اما نه دندان مصنوعی و نه بریج ها هیچ کدام به اندازه ایمپلنت دندان نمی توانند ظاهر و عملکرد دندان از دست رفته با بازیابی کنند. این مقاله را بخوانید تا با ایمپلنت های دندانی و نحوه نصب آن ها بیشتر آشنا شوید.

ایمپلنت های دندانی نوعی پروتز به شمار می روند. آن ها بهترین جایگزین دندان های از دست رفته هستند که در داخل استخوان فک کاشته می شوند و سپس یک روکش یا تاج دندان مصنوعی نیز بر روی آن ها قرار داده می شود.

همچنین درمورد ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خبوی را جهت انتخاب بین ایمپلنت و بریج دندانی را به عنوان جایگزینی برای دندان از دست رفته شما در اختیارتان قرار دهیم. اما شما برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این موضوع و دیگر موضوعات دندانپزشکی می‌توانید به سایت تهران دنتال، پایگاه سلامت دهان و دندان مراجعه کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: