علت های اصلی دندان درد
نوشته شده توسط : رعنا

اگر حتی یک بار در زندگی دچار دندان درد شده باشید می‌دانید که چه درد بدی است و تحمل آن چقدر دشوار است. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندان درد و اصلی ترین دلیل های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

علت های اصلی دندان درد

دندان درد می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد و ما در ادامه شما را با بسیاری از این دلایل آشنا خواهیم کرد. آشنا خواهیم

وارد شدن ضربه به دندان

وارد شدن آسیب و ضربه مستقیم یا غیر مستقیم به صورت، فک و دهان شایع ترین علت ها است. اگر ضربه منجر به شکستگی، ترک خوردگی یا لب پر شدگی دندان شده باشد احتمال بروز درد متوسط تا شدید وجود دارد.

بیماری های لثوی

جنجویت (التهاب لثه) و پریودنتیت (عفونت لثه) دو بیماری شایع بافت لثه هستند. هرچند که علائم این دو بیماری بیشتر درد لثه است، اما درد می تواند در دندان نیز احساس شود.

همچنین درمورد دندانپزشکی با لیزر بیشتر بدانید.

سردرد خوشه ای

البته علت دقیق سردرد خوشه ای ناشناخته است، اما فشار ناشی از این نوع سردرد، در دندان ها نیز احساس می شود.

سرطان دهان

سرطان دهان می تواند باعث بی حسی یا درد در هر قسمت از صورت ، گردن یا دهان شود. درد، خونریزی و مشکلات دندان و لثه می تواند با این سرطان در ارتباط باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه عکس OPG دندان اینجا کلیک کنید.

نهفتگی دندان عقل

زمانی که دندان های شیری می افتند، دندان های دائمی جای آن ها را می گیرند. این دندان ها از سن 7 سالگی تا 17 سالگی در می آیند. برخی اوقات به دلایلی مانند کوچک بودن فک یا کج بودن دندان، برخی از آن ها نمی توانند از لثه خارج شوند.  به این دندان ها دندان نهفته گفته می شود.

دارو هایی که می‌توانیم برای دندان درد مصرف کنیم

تعدادی داروی ضد درد بدون نسخه هستند که می توانید جهت تسکین درد از داروخانه خریداری کنید. دقت کنید شما زمانی می توانید از این داروها استفاده کنید که خطری برای شما به همراه نداشته باشند یا پیش از این هیچ مشکلی برای شما ایجاد نکرده باشند.

ابتدا لیست داروهای مناسب برای درمان درد خود را بخوانید سپس با شرایط مصرف آن ها در ادامه آشنا شوید.

یکی از محبوب ترین و بهترین داروها برای دندان درد یبوپروفن است. این دارو با نام های تجاری Motrin و Advil تولید می شود و در فرم های قرص، کپسول و سوسپانسیون خوراکی وجود دارد.

استامینوفن داروی بسیار کاربردی است که برای کنترل درد دندان به خصوص در افرادی است که قادر به مصرف ایبوپروفن نیستند. دقت کنید که استامینوفن تنها ضد درد است و خاصیت ضد التهابی ندارد.

آسپیرین یک قرص غیر مخدر است که خاصیت ضد تب و ضد درد دارد. دقت کنید که این دارو را دقیقا مطابق دستور داخل جعبه دارو مصرف کنید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندان درد و اصلی ترین دلایلی که یک فرد می‌تواند دچار دندان درد شود را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به وبسایت خوب تهران دنتال است که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: