کامپوزیت یا همان ونیر دندانی
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که کامپوزیت چیست و چه کاربرد هایی دارد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم.

کامپوزیت چیست؟

ونیرها لایه های نازک همرنگ دندون هستن که برای بهبود شکل ظاهری دندان استفاده میشن. این ونیرها چند نوع هستن و از مواد مختلف ساخته شدن. یه نوع شناخته شده ونیرها لمینت دندان هستش که حتما تا حالا اسمشو شنیدید و نوع دیگرش هم کامپوزیت ونیره که بازم این روزا احتمالا زیاد ازش شنیدید.

یه دسته از این ونیرها به صورت مستقیم روی دندون متصل میشن و یه سری دیگه به صورت غیر مستقیم. و هرجا توی دندانپزشکی از مستقیم و غیرمستقیم چیزی به گوشتون خورد بدونید منظور نحوه آماده سازی و اتصال مواد به دندوناس.

اتصال ونیر ها به دندان

اینطوری نیست که یه مقدار مشخصی رو بردارن و به دندون بزنن بعد اون رو صاف کنن. برای نصب ونیر کامپوزیت نیازه که مواد کامپوزیتی رو لایه لایه به دندون بچسپونن. هر لایه که اعمال میشه اون رو سفت می کنن و بعد لایه بعدی رو اعمال می کنن. اینکار تا اونجا ادامه پیدا میکنه که دندان به اندازه کافی مستحکم بشه و بشه پالیشش کرد.

قیمت ونیر کامپوزیت

قیمتا بسته به نوع مواد بکار رفته و جایی که زندگی می کنید خیلی ممکنه تفاوت داشته باشه. اما شما میانگین هزینه کامپوزیت ونیر به ازای هر دندون رو میتونید بین 1800 تا 2200 در نظر بگیرید.

طبیعی کردن ظاهر ونیر کامپوزیت

بعد از باند و متصل شدن مواد کامپوزیتی به سطح دندون، تازه کار اصلی دندونپزشک شروع میشه. چون قرار نیست بدون پالیش کردن دندونِ کامپوزیت شده، کار به اتمام برسه. فراموش نکنیم که کامپوزیت یه نوع درمان و روش زیبایی دندانه. و زیبایی طبیعی اون چیزیه که تا حد امکان ظاهری شبیه به دندان واقعی ایجاد بشه.

به همین خاطر با دستگاه های مختلفی سطح دندان رو طوری پالیش می کنن که از هر نظر کامپوزیت به ظاهر دندان واقعی نزدیک تر بشه. پالیش کردن (چیزی مثل همون صاف کردن و سوهان کشیدن البته نه دقیقا به این شکل) با 3 نوع دستگاه پالیش دندان انجام میشه.

صفحه های قابل انعطاف، رابر کپ ها و نوارهای پرداخت یا فیشینگ استریپ ها دستگاه هایی هستن که برای این منظور استفاده می شن.

کلام آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کامپوزیت و ونیر های دندانی در اختیار شما قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: