ارتودنسی سریع دندان
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی؛ همانطور که می‌دانید، ارتودنسی بهترین روش اصلاح نا هنجاری هایی است که در دهان و دندان برای افراد مشکلاتی را درست می‌کند. ما امروز در این مطلب علاوه بر اینکه می‌خواهیم شما را با ارتودنسی بیشتر آشنا کنیم، قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را هم در زمینه ارتودنسی سریع دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که ارتودنسی سریع دندان چیست و چه کاربردی دارد. با ما همراه باشید.

مدت زمان ارتودنسی

در حالت عادی اگر بخواهید با روش های رایج و معمول ارتودنسی, دندانهای ناصاف و کج خود را صاف کنید احتمالا به بیش از 1 سال زمان نیاز داریم. یعنی طول دوره ارتودنسی ما 1 یا بیشتر از یک سال خواهد بود.

با این حال در حوزه ارتودنسی بزرگسالان ما روش های درمانی داریم که ممکن است طی تنها چند ماه مشکلات را برطرف کرده و منجر به صاف شدن دندان ها شود. با خواندن ادامه مقاله با این روش  ها که موسوم به ارتودنسی سریع هستند بیشتر آشنا خواهید شد.

درمان های سریع ارتودنسی

در حالی که درمان ارتودنسی ثابت با بریس های فلزی و معمولی می تواند یک سال یا بیشتر طول بکشد، چند روش درمانی وجود دارد که امکان تسریع در روند صاف شدن دندان ها را برای ما فراهم می آورد. این روش ها غالبا از نوع ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی متحرک هستند و برای بزرگسالان در نظر گرفته میشوند.

این روش ها به بزرگسالان این امکان را میدهند که در یک مدت زمان کوتاه صاحب دندان هایی صاف شده و خیلی زود اعتماد به نفس و زیبایی لبخند خود را باز میابند.

از میان چندین روش مختلف ارتودنسی سریع 3 روش رایج و پرطرفدار عبارتند از:

  1. ارتودنسی ویلکودنتیک (Wilckodontics®)
  1. اینویزیلاین یا (Invisalign®)
  2. ارتودنسی (FAAB) یا (Fast Acting Adult Braces)

ارتودنسی سریع به روش FAAB

ارتودنسی سریع بزرگسالان تحت عنوان FAAB گزینه خوبی برای افرادی است که می خواهند یک روش ارتودنسی سریع داشته باشند. متخصص ارتودنسی دندان در این روش به جای اینکه تمام دندانهای بیمار را صاف کند، بریس های بزرگسالان با سرعت بالا فقط روی دندانهای قدامی (جلویی) نصب میکند. در واقع این, ارتودنسی دندان های جلو است که در معرض دید هستند. به عبارتی با این روش تنها دندان های کج که در جلو دهان وجود دارند صاف میشوند برای همین مدت زمان آن نیز کمتر است.

ارتودنسی سریع با این روش ممکن است کمتر از 10 ماه به طول بیانجامد. یکی از معایب ارتودنسی با این روش (یعنی ارتودنسی یک یا چند دندان یا دندان های جلو) این است که چون سایر دندان ها کج هستند دوباره ممکن است نتیجه درمان با شکست مواجه شده و دندان ها صاف شده کج شوند.

کلام آخر

ارتودنسی سریع هم پس یکی دیگر از روش های ارتودنسی است که خود به روش های مختلفی انجام می‌شود. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تمامی آن چیزی که به نظر باید برای ارتودنسی سریع دندان به شما می‌گفتیم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: