ارتودنسی دندان چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مقاله با شما اینجاییم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اینکه ارتودنسی چیست و چه کاربرد هایی دارد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید. همچنین می‌خواهیم تا از مزایا و معایب ارتودنسی دندان نیز برای شما بیشتر بگوییم. با ما باشید.

درمان ارتودنسی

افرادی که برای منظم کردن دندان ها به کلینیک دنیا دنتال مراجعه می کنند صرف نظر از اینکه روش درمانشان به چه شکل است، از آغاز تا انتها 7 مرحله اصلی را طی می کنند. این مراحل در تمامی مراجعان ما مشترک است اما برخی از مراجعان ممکن است چند مرحله اضافه را طی کنند که توضیحات این مراحل توسط متخصصان ارتودنسی دندان ما به طور کامل و با جزئیات به آن ها ارائه خواهد شد.

در ادامه با این 6 گام از مراحل ارتودنسی دندان بیشتر آشنا خواهید شد. چنانچه در هر گام سوالاتی برایتان پیش آمده حتما از طریق شماره تماس های موجود در سایت با همکاران ما تماس بگیرید تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهند.

گام های ارتودنسی

در این مرحله متخصصین ارتودنسی دنیا دنتال دهان و دندان مراجع را به صورت تخصصی معاینه و چک می کنند. تمام سوابق دندانپزشکی از مراجع پرسیده می شود. برای اغلب مراجعان ممکن است نیاز باشد که با کمک اشعه ایکس از دهان، فک و دندان های آن ها تصاویری گرفته شود تا وضعیت کامل شخص مشخص شود.

طی جلسه اول اگر متخصص ارتودنسی متوجه شود مراجع مشکل خاصی در دهان و دندان دارد، بیمار را به دندانپزشک ارجاع می هد. پوسیدگی شدید دندان، بیماری لثه، شکستگی دندان، وجود زخم باز در دهان و … همگی مشکلاتی هستند که با وجود آن ها امکان آغاز درمان وجود ندارد زیرا اگر با این شرایط درمان ارتودنسی دندان شروع شود ممکن است مراجع طول دوره درمان سخت و غیرقابل تحملی را تجربه کند.

بسته به اینکه مشکل مراجع چیست (و شدت آن تا چه حد است) و اینکه سن او در چه محدوده ای قرار دارد، نوع روش یا دستگاه های ارتودنسی بکار رفته برای او متفاوت خواهد بود.

در این گام دستگاه های آماده شده توسط متخصصان دنیا دنتال برای مراجع نصب می شود. اگر روش درمان ارتودنسی ثابت باشد، ابتدا متخصص سطح دندان ها را تمیز کرده و سپس آن ها را خشک می کند.

نصب دستگاه ها تنها در یک جلسه انجام می شود و بسته به نوع و شدت ناهنجاری از 4 ماه تا 1.5 سال ممکن است نیاز باشد دستگاه ها به دندان ها متصل باشند. بیماران باید در این مدت زمان به صورت منظم بسته به نوع درمان هرچند هفته یکبار به دنیا دنتال مراجعه کنند تا توسط متخصص معاینه شده و دستگاه ها تنظیم شوند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. اگر می‌خواهید در این زمینه بیشتر بدانید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به وبسایت هایی است که در مورد ارتودنسی بیشتر می‌نویسند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: