نوشته شده توسط : رعنا

امروزه با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی روش های گوناگونی برای جایگزینی دندان از دست رفته به وجود آمده است. یکی از سنتی ترین و قدیمی ترین این روش ها که هنوز که هنوزه طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی از این روش درمانی استفاده می‌کنند. استفاده از دندان مصنوعی است. امروز در این مطلب علاوه بر اینکه می‌خواهیم اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندان مصنوعی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، می‌خواهیم همه چیز را نیز در مورد هزینه دندان مصنوعی به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هزینه دندان مصنوعی تکه ای

اگر فقط تعدادی از دندان ها از دست رفته باشد، برای جایگزین کردن آن ها از پروتز دندان مصنوعی تکه ای یا پارسیل استفاده می شود. این پروتزها می توانند آکریلیکی، ژله ای و یا کروم و کبالت باشند. در ادامه به هر کدام از آن ها و هزینه حدودی‌شان بیشتر آشنا خواهید شد.

قیمت دندان مصنوعی تکه ای در سال 1400 بین 1 تا 5 میلیون تومان است.

قیمت دندان مصنوعی ژله ای

برخلاف دندان مصنوعی های سنتی که پایه آن ها از مواد سفت و سخت تری ساخته می شود، این پروتزهای جدید از مواد ترموپلاستیکی ساخته شده اند که قابلیت انعطاف پذیری بالایی به آن ها می دهد. به دلیل همین قابلیت، به آن ها دندان مصنوعی ژله ای گفته می شود.

دندان مصنوعی های ژله ای همچنین با نام پروتز پارسیل فلکسی یا دندان مصنوعی فلکسی هم شناخته می شوند. آن ها برای تمام افراد مناسب هستند ولی بیشتر جوانان مایل به سفارش دادنشان میباشند.

قیمت دندان مصنوعی ژله ای برای هر فک اکنون 4 میلیون تومان به بالا است.

هزینه دندان مصنوعی کامل

اگر همه دندان ها از دست رفته باشد دیگر نمی توان با دندان مصنوعی های تکه ای یا پارسیل آن ها را جایگزین کرد. در چنین شرایطی تنها باید دندان مصنوعی کامل سفارش داد. پروتزهای دندانی کامل یا به صورت ثابت هستند یا متحرک.

به این پروتزها دست دندان گفته می شود. این ها رایجترین انواع دندان مصنوعی هستند که با نام دندان مصنوعی سنتی شناخته می شوند. بسته به اینکه دندان های کدام فک به طور کامل از دست رفته باشد، می توان دست دندان کامل را برای فک بالا، پایین یا هر دو فک سفارش دارد. این ها کاملا متحرک هستند و هر زمان که بخواهیم می توانیم آن ها را در بیاوریم.

تعرفه دندان مصنوعی کامل با در نظر گرفتن همه انواع پروتزهای ثابت بین 10 تا 80 میلیون تومان است.

هزینه دست دندان متحرک کامل در سال 1400 به ازای هر فک 5 میلیون تومان خواهد بود.

سخن آخر

بله؛ همانطور که تا اینجای این مطلب با ما همراه بودید، فهمیدید که هزینه دندان مصنوعی دقیقا به نوع نیاز شما و نوع دستگاهی که باید از آن استفاده کنید و خیلی فاکتور های دیگر بستگی دارد. از این که تا اینجای این مطلب با ما همراه بودید از شما عزیزان سپاس گذاریم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: