عکس OPG دندان
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر دیدن و پیدا کردن بیماری های پنهانی که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند، آنچنان هم کار دشواری نیست. ما امروز در این مقاله اینجاییم تا شما را با عکس OPG دندان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درباره عکس OPG دندان بدانید.

عکس  OPG دندان چیست؟

او پی جی یا OPG خلاصه شده عبارت (Orthopantomagram) نوعی اسکن دهان و دندان با کمک اشعه ایکس است که یک تصویر واحد از همه دندان ها در فک های بالا و پایین را به صورت یکجا نشان می دهد.

به جز دندان ها، با کمک این عکس، نمایی از استخوان فک و مفصل گیجگاهی که محل اتصال استخوان فک به جمجه است به نمایش در می آید. ادامه مقاله را بخوانید تا با کاربردها، مزایا و هزینه عکس دندان  opg بیشتر آشنا شوید.

کاربرد و مزایای عکس OPG دندان

با تصویربرداری او پی جی، می توان به خوبی مسائل و مشکلات مربوط به سینوس های فک بالا، موقیعیت دندان ها (برای ارتودنسی)، و سایر ناهنجاری های استخوان های فک را تشخیص داد. سایر کاربردهای عکس دندان opg  تشخیص موارد زیر است:

  1. تعیین موقعیت پروتزها
  2. سینوزیت و مشکلات مربوط به سینوس ها
  3. لب پر شدن و ترک دندانی
  4. پوسیدگی های دندان
  5. کیست های استخوان فک
  6. عفونت پیشرفته لثه
  7. تومورها و توده های خوش خیم یا بدخیم سرطانی استخوان

گرفتن تصاویر اُ پی جی  نسبت به سایر گرافی های دندانپزشکی مزایای زیادی دارد. موارد زیر مهمترین مزیت های عکس دندان opg است:

  1. دارای خاصیت سه بعدی بودن عکس
  2. امکان تشخیص انواع کیست ها، تومورها و عفونت های موجود در داخل دهان و دندان
  3. امکان تشخیص بهتر ضایعات دهانی و دندانی
  4. امکان تشخیص دقیق و بهتر مشکلات ریشه دندان طی فرآیند درمان ریشه
  5. از همه مهمتر هزینه عکس دندان opg ارزان تر است

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هالیتوزیس اینجا کلیک کنید.

چرا عکس OPG دندان

فلسفه استفاده از این مدل عکس ها به شکل و ظاهر فک ما انسان ها بر می گردد. از آنجایی که فک ما به حالت قوسی است با کمک روش های معمولی رادیوگرافی نمی توان تصاویر خوبی از دندان ها و فک به صورت یکجا گرفت. در واقع اینکار بسیار بسیار دشوار خواهد بود. به همین جهت تصویر برداری به روش نوینی مانند opg روی کار آمد که مخصوص گرفتن تصاویر از قوس فکی انسان ها است.

با کمک این عکس دهان، می توانید به خوبی یک شکل واحد از داخل دهان تهیه کنیم به طوری که تمام دندان ها در آن تصویر نمایان باشند. تقریبا بیشتر مشکلات دندان ها با کمک این رادیوگرافی قابل تشخیص هستند. از مزایای این روش عکسبرداری کاهش هزینه عکس دندان به نسبت روش های قدیمی است.

درمورد هزینه ارتودنسی دندان بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در زمینه عکس OPG دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از اینکه تا اینجا مطلب با ما همراه بودید سپاس گذاریم امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. در ضمن اگر می‌خواهید در این زمینه و سایر زمینه های دندانپزشکی اطلاعات خوبی را کسب کنید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به وبسایت خوب، پایگاه سلامت دهان و دندان است.

 





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: