تمامی ویژگی های یک متخصص ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مقاله اینجاییم تا به شما بگوییم که یک متخصص ارتودنسی باید چه ویژگی هایی داشته باشد و باید برای انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب به چه نکاتی توجه کنیم و چه فکتور هایی را در نظر بگیریم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به راحتی بتوانید تفاوت یک متخصص ارتودنسی و یک دندانپزشک عمومی را بدانید و این دو را از یکدیگر تشخیص دهید.

ارتودنسی دندان

لازمه معرفی یک متخصص که در زمینه‌ای مهارت، دانش و تخصص دارد، آشنایی با رشته تخصصی او است. به عنوان کسی که نیاز به درمان ارتودنسی دندان دارید، ابتدا بهتر است که با تعریف ارتودنسی دندان آشنا شده و در حد کافی بدانید این رشته چیست و چگونه به شما کمک می‌کند. ما در مقاله‌ای به صورت کامل و شفاف در خصوص این رشته دندانپزشکی اطلاعاتی برای مراجعان و بیماران نوشته‌ایم که بهتر است پیش از وارد شدن به مبحث اصلی، آن را در صفحه (ارتودنسی دندان) مطالعه کنید. اما اگر وقت کافی ندارید، می‌توانید به این تعریف کوتاه و خلاصه بسنده کنید.

“ارتودنسی دندان یک رشته تخصصی در دندانپزشکی است که به درمان یا اصلاح ناهنجاری‌های فکی و همچنین نامنظمی‌های دندان‌ها می‌پردازد “

کار اصلی یک متخصص ارتودنسی

در حالی که متخصصان ارتودنسی در درجه اول به خاطر صاف كردن (رفع نامرتبی و نامنظمی) دندان‌ها معروف هستند، اما آنها می‌توانند مشکلات و درد ناشی از بایت نادرست دندان، عادات نامناسب کودکی مانند مکیدن انگشتان و حتی برخی از انواع آپنه خواب را برطرف کنند. (بایت دندان اشاره به هماهنگی و روی هم قرار گرفتن دندان‌های فک بالا و پایین نسبت به هم دارد. در حالت عادی دو فک با هم همپوشانی دارند و تنها فک بالا کمی از فک پایین جلوتر است. هر حالتی به غیر از این، می‌تواند یک مشکل در بایت را نشان دهد).

متخصص ارتودنسی دندان

متخصص ارتودنسی دندان شخصی است که بعد از اتمام دوره عمومی دندان پزشکی، در دانشگاه، آموزش‌های ویژه‌ای را در زمینه ارتودنسی دندان به مدت سه سال (به صورت تئوری و بالینی) گذرانده است. کار این متخصص در وهله اول پیشگیری و سپس تشخیص و اصطلاح نامنظمی‌های دهان، دندان و صورت است. این متخصص طیف گسترده‌ای از روش‌های درمانی را برای صاف كردن دندان‌های كج، رفع مشکلات بایت و تراز كردن صحیح فک‌ها بکار می‌برد و در طراحی یا اصلاح طرح لبخند نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

روش های ارتودنسی دندان

برای اینکه دندان‌ها و فک در موقعیت ایده‌آل یا نرمالی قرار بگیرند، یک متخصص ارتودنسی دندان از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند. به طور کلی دو روش اصلی برای اصلاح نامنظمی‌های دندان وجود دارد. اولی را ارتودنسی ثابت و دومی را ارتودنسی متحرک می‌نامند. ما در مقالاتی به صورت مجزا به هر دو روش ارتودنسی پرداخته‌ایم که با کلیک روی لینک‌ها می‌توانید اطلاعات کافی در خصوص آن‌ها به دست بیاورید.

سخن نهایی

بله باز هم یک مطلب دیگر درمورد متخصص ارتودنسی. باید بدانیم که یک متخصص ارتودنسی چه ویژگی هایی دارد. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی را در مورد این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: