ارتودنسی برای دندان
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی برای دندان، روش درمانی است که باعث می‌شود، ناهنجاری های دهان و دندان شما عزیزان از بین برود. ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد. امروز ما در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه به شما بگوییم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خود بگیرید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درمورد ارتودنسی دندان به شما عزیزان بگوییم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ارتودنسی چیست؟

با توجه به افزایش آگاهی مردم در خصوص سلامتی دهان و دندان و فرهنگ سازی‌های گسترده‌ای که دندانپزشکان طی چند سال اخیر در میان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاکنون بارها درباره ارتودنسی دندان و ضرورت انجام آن، چیزهایی شنیده‌اید و تا حدی با آن آشنا هستید.

“ارتودنتیکس” یا (Orthodontics) یعنی علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشکل نامنظمی یا ناهماهنگی دندان‌ها + روابط نادرست و غیر طبیعی بین فکی. به عبارتی هر زمان دندان‌ها و فک‌ها هماهنگی، نظم و تراز طبیعی خود را از دست دهند، یک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست وارد عمل شده و با روش‌های مختلفی که در ادامه می‌خوانید، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ کردن آن‌ها می‌کند.

متخصص ارتودنسی

در کل ما یک دندانپزشکی عمومی داریم و چندین تخصص دندانپزشکی دیگه. همین دندونپزشکایی که برای کارهای معمولی مثل پر کردن دندون، کشیدنش، سفید کردن و …. پیششون میریم میشن دندانپزشک عمومی.

اما یه سریاشون، چند سال اضافه مثلا حدود 2 یا 3 سال بلکم بیشتر میردن دانشگاه و یکی از دوره های تخصصی دندانپزشکی رو میگذرونن. یکی از این متخصصان میشه ارتودنتیکس یا متخصص ارتودنسی. وظیفه این متخصص کمک به اصلاح ناهنجاری ها، مشکلات و ناهماهنگی های دندان و فک ها هستش. شما قراره پیش این متخصص برید.

طریقه مرتب شدن دندان ها

طبق تجربه عرض می‌کنیم که از بین بیمارانِ مراجع به مطب‌های ما، هیچ دو نفری عیناً یک مشکل با جزئیات و مشخصات یکسان ندارند. بنابراین روش و مراحل درمان برای تمامی بیماران یکسان نیست. با این وجود تعدادی مرحله مشترک وجود دارد که همه بیماران آن ها را در طول درمان طی می کنند. برای آشنایی با 8 مرحله ارتودنسی دندان ادامه مقاله را بخوانید.

ارتودنسی ثابت

زمانی که ارتودنتیست برای حل مشکلاتی مثل کج بودن دندان، دستگاه ارتودنسی رو با چسپ به دندونای شما وصل کنه و به شما بگه که تا پایان دوره درمان نباید دستگاه ها رو برداشت، اصطلاحا میگن شما تحت درمان ارتودنسی ثابت هستید.

یعنی چون دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده برای اصطلاح حالت دندان های شما فیکس و ثابت هستند اسم درمانش هم میشه ارتودنسی ثابت. بریس ها رایجترین دستگاه های ثابت هستند که توی اصطلاح عامه بهش میگن سیم کشی دندون! از این نوع دستگاه ها برای اصلاح مشکلات متوسط تا شدید ارتودنسی استفاده میشه.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه به شما بگوییم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید و دچار پشیمانی نشوید. از این که تا اینجای مطلب با ما بودید، سپاس گذاریم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: