مسواک های بین دندانی و همه چیز درباره آنها
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یک از اصلی ترین درمان ها برای ناهنجاری های دهان و دندان است. مراقبت های بسیاری جهت حفظ و نگهداری ارتودنسی دندان وجود دارد که یکی از آنها، استفاده از مسواک های بین دندانی است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه مسواک بین دندانی و همه چیز درباره آنها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مسواک بین دندانی

مسواکی که آن را با نام بین دندانی می شناسیم در انگلیسی اینتردنتال یا (Interdental Brush) نام دارد. همانطور که از نامش بر می آید، این مسواک فضاهای بین دندان ها را تمیز می کند. این ها یک سر بسیار کوچک و باریک دارند که شامل تعدادی الیاف ریز و نرم است. در واقع همین بخش، اصطلاحاً فرچه این مسواک ها است.

مسواک ارتودنسی یا اینتردنتال، برعکسِ تصور بسیاری از افراد، به هیچ عنوان جایگزین مسواک های معمولی نیست، بلکه در کنار مسواک های معمولی استفاده می شود و در مجموع به ارتقاء سلامت دهان و دندان کمک می کند.

از آنجا که با مسواک معمولی تنها سطوح جلو و عقب دندان ها تمیز می شوند و عملا فضای بین دندانی دست نخورده و در معرض پوسیدگی قرار می‌گیرند، با کمک مسواک های ریز و باریکی که به خوبی وارد فضای بین دندان ها می شوند می توان این فضا ها را نیز تمیز کرد.

خونریزی و مسواک بین دندانی

هنگامی که برای اولین بار از برس های بین دندانی استفاده می کنید، ممکن است لثه های شما حساس شده و با از بین رفتن حجم پلاک، مواد به دام افتاده و باکتری ها در فضای بین دندانی شدن لثه های شما کمی خونریزی کند. اما اگر استفاده از برس را ادامه دهید، بعد از ترمیم کامل لثه ها دیگر هیچ خونریزی را تجربه نخواهید کرد.

اگر بعد از استفاده اولیه دچار خونریزی از لثه شده اید و حتی تا چند بار دیگر این اتفاق رخ داد، حتما با دندانپزشک و متخصص ارتودنسی خودتان صحبت کنید. آن ها به شما خواهند گفت که ایراد از کجاست و اگر لازم باشد نوع برس بین دندانی شما را تغییر می دهند.

جایگزین مسواک بین دندانی

چنانچه نتوانید از این مسواک ها استفاده کنید و یا استفاده از آن ها موجب خونریزی و حساسیت بیش از حد لثه شما شده می توانید به فکر یک وسیله جایگزین باشید. بهترین جایگزین این مسواک ها نخ دندان است. شما می توانید از نخ دندان نیز برای تمیز کردن فضاهای بین دندانی استفاده کنید اما کارایی نخ دندان به اندازه فرچه بین دندانی نیست. اما در کل و در در بهترین حالت بهتر است که از مسواک معمولی، مسواک ارتودنسی باریک و نخ دندان با هم استفاده شود.

کلام آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه مسواک های بین دندانی و همه چیز درمورد آنها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که برای داشتن ارتودنسی تمیز تر و مراقبت از آن باید چکاری را انجام دهید. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: