همه آن چیزی که لازم است درمورد ارتودنسی نامرئی بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی نامرئی یکی از بهترین شیوه های درمانی ارتودنسی است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. علت این محبوبیت ارتودنسی نامرئی این اس که ظاهر دستگاه ارتودنسی که اکثریت با آن مشکل دارند مشخص نیست. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

اگر یک شخص برای منظم شدن دندان هایش از دستگاه ها یا ابزار ارتودنسی استفاده کند که قابل توجه نیستند و یا کسی متوجه آن ها نمی شود، اصطلاحا گفته می شوند ارتودنسی نامرئی انجام داده است.

دستگاه های نامرئی زیادی وجود دارند که با کمک آن ها می توان دندان ها را منظم کرد. مثلا ارتودنسی سرامیکی و دیمون شفاف یا حتی ارتودنسی لینگوال بارزترین انواع ارتودنسی نامرئی هستند. اما آن ها بیشتر در دسته ارتودنسی ثابت جای می گیرند تا نامرئی. و اصولاً آنچنان هم نامرئی نیستند.

بنابراین زمانی که صحبت از روش های نامرئی به میان می آید بیشتر منظور ارتودنسی با کمک الاینرها یا تراز کننده شفاف است که در ایران با نام پلاک ارتودنسی نیز شناخته می شوند.

هزینه ارتودنسی نامرئی

ارزان ترین روش ارتودنسی دندان، استفاده از همین پلاک های شفاف است. شما می توانید با صرف هزینه ای بیشتر از 6 میلیون تومان درمان با این روش را آغاز کنید.

مراحل نصب ارتودنسی نامرئی

منظم شدن دندان ها با کمک الانیرهای شفاف بسیار بسیار ساده تر از ارتودنسی ثابت است. برای درک سادگی این روند، مراحل ارتودنسی نامرئی که در ادامه توضیح داده شده را بخوانید.

برای شروع، شما به مطب یک متخصص ارتودنسی می روید. دهان و دندان شما در مدت زمان کوتاهی معاینه می شود. متخصص مشکل دندان هایتان را به صورت دقیق تشخیص می دهد. سپس درباره انتظارات‌تان با شما صحبت می کند. هر آنچه که در خصوص منظم شدن دندان هایتان با ارتودنسی نامرئی لازم است، در این جلسه (که معمولا رایگان است) توسط ارتودنتیست به شما منتقل خواهد شد.

متخصص ارتودنسی یا دستیار او (آنگونه که در ویدئوی ابتدای مشاهده کردید)، از دهان و دندان شما اسکن می‌گیرد. اینکار با یک اسکنر مخصوص انجام می شود. پس از چند دقیقه که دندان های شما کاملا اسکن شد، نتیجه آن در کامپیوتر به نمایش در آمده و ذخیره می شود.

با توجه به نتایج اسکن و گرفتن قالب، اکنون باید مسیر درمان شما تا منظم شدن دندان ها ترسیم شود. در این مرحله از مراحل ارتودنسی نامرئی، اطلاعات به کامپیوتر مخصوصی داده می شود. کامپیوتر بر اساس این اطلاعات مسیر درمان را مشخص کرده و بر اساس شدت مشکل دندان هایتان، تعدادی قالب یا الاینر شفاف چاپ می کند. در نهایت نیز الاینرها پس از چاپ شدن توسط دستیار ارتودنتیست آماده شده و به شما تحویل داده می شوند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این مورد به شما بگوییم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه کسب کنید. کسب اطلاعات بیشتر در هر زمینه ای باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: