ارتودنسی متحرک و هر آنچه لازم است تا درمورد آن بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از بهترین روش های درمان ناهنجاری های دهان و دندان است که امروزه در بسیاری از کلینیک های به روز انجام می‌شود. ارتودنسی درمانی است که باید حتما توسط یک متخصص مجرب انجام شود و باید با دقت انجام شود. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را علاوه بر آشنا کردن با یکی از بهترین روش های درمان ناهنجاری های دهان و دندان یعنی ارتودنسی، شما را با یکی از محبوب ترین روش های درمان ارتودنسی یعنی ارتودنسی متحرک نیز بیشتر آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ارتودنسی متحرک

به طور کلی می توان گفت که خود ارتودنسی یک شاخه تخصصی در رشته دندانپزشکی است. اقداماتی که در این شاخه انجام می شود شامل ارزیابی، تشخیص و اصلاح یا درمان مشکلات مختلف دندانی مانند کج بودن دندان ها و ناصاف بودنشان، شلوغی دندان ها، جلو بودن یکی از فک ها و …. است. برای رفع یا کاهش برخی از این موارد، می توان به بیمار یک وسیله ثابت یا قابل جابجایی و متحرک داد.

کاربرد ارتودنسی متحرک

دستگاه‌های متحرک برای اصلاح طیف وسیعی از مشکلات و ناهنجاری‌های دندانی جزئی تا متوسط به کار برده می شود. اما اگر بخواهیم به سوال “ارتودنسی متحرک برای چه دندان‌هایی است؟” پاسخ دهیم باید بگوییم که اگر مشکل و ناهنجاری فک و دندان پیچیده، شدید و جدی باشد ما نمی توانیم از این  نوع دستگاه ها برای اصلاح و درمان استفاده کنیم.

زیرا ماهیت دستگاه های متحرک به گونه ای است که تنها برای حل مشکلات جزئی تا متوسط ارتودنسی بکار برده میشوند. مشکلات جدی تر مانند انواع مال اکلوژن ها یا ناهماهنگی های فکی را معمولا با ارتودسی ثابت و یا حتی ترکیبی از جراحی فک و ارتودنسی ثابت برطرف می‌کنند.

پلاک های ارتودنسی

دستگاه های زیادی در دسته این ارتودنسی قرار دارند. ما در این مقاله به بررسی مهمترین و شناخته شده ترین آن ها خواهیم پرداخت.

اینویزیلاین ها جدیدترین دستگاه های ارتودنسی متحرک هستند که می‌توانند تعداد زیادی از مشکلات دندان‌ها، از جمله وجود فاصله بین دندان ها، کج بودن و یا روی هم خوابیدن دندان ها، عقب یا جلو بودن آن ها و برخی مشکلات دیگر که چندان شدید نیستند را حل کند.

برای مثال اگر تعدادی از دندان های شما کج باند و یا بین آن ها فاصله وجود داشته باشد، بسته به میزان کج بودن یا فاصله بین آن ها، ما برای مثال از 10 تا 15 عدد دستگاه اینویزیلاین یا همان پلاک شفاف و متحرک، برای حل مشکل شما استفاده می‌کنیم. هر اینویزیلاین باید حدود دو هفته استفاده شود تا بتواند چند میلیمتر دندان‌های شما را صاف کند یا فاصله را کاهش دهد.

کلام نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی متحرک و کاربرد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: