متخصص ارتودنسی کیست و چه ویژگی هایی دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

یک متخصص ارتودنسی، شخصی است که به راحتی بتواند مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان ها را تشخیص دهد و راهکاری برای درمان آن ارائه دهد. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه متخصص ارتودنسی و ویژگی های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که تفاوت های اصلی یک دندانپزشک عمومی با یک متخصص ارتودنسی در کجا است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی دندان چیست؟

لازمه معرفی یک متخصص که در زمینه‌ای مهارت، دانش و تخصص دارد، آشنایی با رشته تخصصی او است. به عنوان کسی که نیاز به درمان ارتودنسی دندان دارید، ابتدا بهتر است که با تعریف ارتودنسی دندان آشنا شده و در حد کافی بدانید این رشته چیست و چگونه به شما کمک می‌کند. ما در مقاله‌ای به صورت کامل و شفاف در خصوص این رشته دندانپزشکی اطلاعاتی برای مراجعان و بیماران نوشته‌ایم که بهتر است پیش از وارد شدن به مبحث اصلی، آن را در صفحه (ارتودنسی دندان) مطالعه کنید. اما اگر وقت کافی ندارید، می‌توانید به این تعریف کوتاه و خلاصه بسنده کنید.

متخصص ارتودنسی دندان

متخصص ارتودنسی دندان شخصی است که بعد از اتمام دوره عمومی دندان پزشکی، در دانشگاه، آموزش‌های ویژه‌ای را در زمینه ارتودنسی دندان به مدت سه سال (به صورت تئوری و بالینی) گذرانده است. کار این متخصص در وهله اول پیشگیری و سپس تشخیص و اصطلاح نامنظمی‌های دهان، دندان و صورت است. این متخصص طیف گسترده‌ای از روش‌های درمانی را برای صاف كردن دندان‌های كج، رفع مشکلات بایت و تراز كردن صحیح فک‌ها بکار می‌برد و در طراحی یا اصلاح طرح لبخند نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

روش کار متخصص ارتودنسی

در اغلب موارد، افراد با مراجعه به یک دندانپزشک عمومی و با تشخیص مشکلات عدم هماهنگی دندان‌ها، آن‌ها را به یک متخصص ارتودنسی خوب ارجاع می‌دهد. البته افراد می‌توانند بدون مراجعه به دندانپزشک عمومی، مستقیما به مطب ارتودنتیست مراجعه کنند. ارتودنتیست طی یک جلسه، شخص را معاینه کرده و پس از ارزیابی‌های لازم با مشاهده کردن دندان‌ها و فک مشکل شخص را تشخیص می‌دهد.

متخصص سپس مراحل ارتودنسی را با نصب بریس‌ها آغاز می‌کند و به مراجع خواهد گفت که طی جلسه‌های منظم دوره‌ای (مثلا هر 1 ماه یکبار) باید به مطبش بازگردد. طی هر جلسه ویزیت، بیمار ارزیابی شده و میزان پیشرفت درمان زیر نظر گرفته می‌شود. بریس‌ها و اجزای آن نیز در طی جلسه ویزیت تنظیم می‌شود.

سپس برای قطعی شدن تشخیص، با کمک اشعه ایکس از دندان‌ها و فک مراجع تصاویری تهیه می‌کند تا به طور قطع مشکل را تشخیص داده و درمان های متناسب با آن را پیاده کند. طی همین جلسه، هر آنچه که باید برای طول درمان بدانید (از جمله هزینه ارتودنسی، مدت زمان ارتودنسی یا طول دوره درمان، روش بکار رفته برای شما، ملاحظات  دوره درمان و …) را کاملا توضیح خواهد داد.

سخن آخر

تا اینجای مطلب ما را همراهی کردید و از شما سپاس گذاریم. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی و تمامی ویژگی های یک متخصص ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا شما عزیزان بتوانید به راحتی یک متخصص ارتودنسی را با سایر دندانپزشکان تشخیص دهید. از این که تا اینجای مطلب با ما همراه بودید ممنونیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: