هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات کامل و بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامریی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که برای استفاده از ارتودنسی نامرئی باید چه نکاتی را در نظر بگیرید و چه کار هایی را انجام دهید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

عوامل موثر در تعیین هزینه ارتودنسی

قیمت خدمات ارتودنسی دندان در کلینیک ها و مطب های مختلف یکسان اعلام نمی شود. بنابراین نباید انتظار داشت که همه جا یک هزینه ثابت از شم بگیرند. عواملی وجود دارند که کلینیک ها بر اساس آن ها اقدام به برآورد هزینه می کنند. برای مثال برخی از فاکتورهایی که روی هزینه ارتودنسی نامرئی تاثیر میگذارند عبارتند از:

  1. فاکتورهای مربوط به خود بیمار: اینکه مشکل دندان ها دقیقا چیست؟ شدتش چقدر است؟ مدت درمانش چقدر خواهد بود؟ از چه وسیله هایی برای درمانش استفاده میشود و ….
  2. عوامل مربوط به دندانپزشک و یا دکتر ارتودنسی: اینکه مدرک دندانپزشک چیست؟ چه سوابق علمی دارد؟ چقدر تجربه دارد؟ چه روش های درمانی را میپسندد؟ و … نیز همگی در قیمت های نهایی دخالت دارند.
  3. جایی که تحت درمان قرار میگیرید: تمام پروسه های درمانی میتوانند در مطب، کلینیک تخصصی، مراکز دندانپزشکی دولتی و … انجام شوند که هر کدام هزینه ها و تعرفه های خودشان را دارند.

هزینه ارتودنسی لینگوال

لینگوال نوعی ارتودنسی ثابت است. ما در این درمان، بریس ها را به پشت دندان ها میچسپانیم و در عمل کسی نمیتواند آن ها را ببیند. در مقایسه با بریس های فلزی که در جلو دندان نصب میشوند، هزینه ها در این درمان بیشتر  است. قیمت و هزینه ارتودنسی نامرئی با ارتودنسی لینگوال به طور میانگین حدود 5 هزار تا 13 هزار دلار آمریکا است که قیمت نسبتا بالایی است. هرچند که این قیمت بالا توجیه دارد. زیرا کار نصب، تعمیر و نگهداری آن ها در مقایسه با سایر درمان ها دشوارتر است.

شدت مشکل دندان های بیمار

شدت مشکل بیمار نقش موثری در تعیین هزینه ها دارد. برخی افراد ممکن است مشکل جزئی داشته باشند بنابراین تنها مدت کوتاهی از دستگاه های ارتودنسی استفاده میکنند. برخی دیگر ممکن است شدت مشکل‌شان متوسط باشد که بیشتر از یکسال باید تحت درمان باشند. و برخی دیگر مشکلات جدی تری دارند که به طور متوسط 1 تا 3 سال باید از دستگاه های ارتودنسی استفاده کنند. به طبع هرچه مدت و طول درمان بیشتر شود هزینه ارتودنسی نامرئی نیز بالاتر  خواهد رفت.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم وبه شما بگوییم برای ارتودنسی نامرئی باید چه نکاتی را رعایت کنیم و چه چیز هایی را در نظر بگیریم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: