ارتودنسی دندان و درمان آن
نوشته شده توسط : رعنا

آنچه در این مقاله می‌خوانید، اطلاعات کاملی است در زمینه ارتودنسی دندان و انواع روش های انجام آن. در این مطلب سعی شده تا اطلاعات کاملی را در زمینه ارتودنسی و درمان آن در اختیار شما قرار دهیم و به شما بگوییم که برای شروع درمان ارتودنسی چه نکاتی را باید در نظر بگیریدو چه کار هایی را باید انجام بدهید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی چیست؟

زمانی که دندان‌ها یا فک وضعیت طبیعی و نرمالی نداشته و یا در موقعیت خوبی نباشند، نیاز به درمان ارتودنسی دندان احساس می‌شود. با کمک این درمان، بیشتر مشکلات دندانی مانند کج بودن دندان‌ها یا انحرافات فکی برطرف می‌شود. برای آشنایی کامل با.

با توجه به افزایش آگاهی مردم در خصوص سلامتی دهان و دندان و فرهنگ سازی‌های گسترده‌ای که دندانپزشکان طی چند سال اخیر در میان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاکنون بارها درباره ارتودنسی دندان و ضرورت انجام آن، چیزهایی شنیده‌اید و تا حدی با آن آشنا هستید.

“ارتودنتیکس” یا (Orthodontics) یعنی علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشکل نامنظمی یا ناهماهنگی دندان‌ها + روابط نادرست و غیر طبیعی بین فکی. به عبارتی هر زمان دندان‌ها و فک‌ها هماهنگی، نظم و تراز طبیعی خود را از دست دهند، یک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست وارد عمل شده و با روش‌های مختلفی که در ادامه می‌خوانید، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ کردن آن‌ها می‌کند.

اتفاقاتی که در نبود ارتودنسی رخ می‌دهند

اگر نیازمند درمان برای منظم شدن دندان ها باشیم اما به یک ارتودنتیست مراجعه نکنیم چه چیزی در انتظار ما خواهد بود؟

طبق تجربه عرض می‌کنیم که از بین بیمارانِ مراجع به مطب‌های ما، هیچ دو نفری عیناً یک مشکل با جزئیات و مشخصات یکسان ندارند. بنابراین روش و مراحل درمان برای تمامی بیماران یکسان نیست. با این وجود تعدادی مرحله مشترک وجود دارد که همه بیماران آن ها را در طول درمان طی می کنند. برای آشنایی با 8 مرحله ارتودنسی دندان ادامه مقاله را بخوانید.

ما همیشه قبل از شروع درمان، با تمام مراجعان‌مان، یک گفتگوی دوستانه و کاملاً صمیمی داریم. اغلب مراجعان از طریق سایت و فرم دریافت نوبت آنلاین، با ما ارتباط برقرار می‌کنند. که هماهنگی‌های لازم جهت مراجعه حضوری (مخصوصاً در این دوره دست و پا گیر کرونا) را پرسنل مطب‌ بر عهده دارند.

در این جلسه، ما ابتدا معاینه فیزیکی داریم. و دهان و دندان را به صورت بصری و با کمک تجهیزات معمولِ دندانپزشکی چک می‌کنیم. سپس تمام مشکلات موجود و احتمالی را تشخیص می‌دهیم. البته کار تشخیص ما، تنها محدود به معاینه نخواهد بود و با کمک تصاویر اشعه ایکس، موقعیت دندان‌ها و وضعیت فک شما را بررسی خواهیم کرد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه درمان ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه به شما بگوییم. اگر قصد دارید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما مقالات متعددی که در این زمینه در اینترنت موجود است را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: