شمع هیوندای جنسیس و ترموستات
نوشته شده توسط : رعنا

هیوندای و کیا هر دو از بزرگتریم خودرو سازان کره ای هستند که سال ها است در این زمینه فعالیت دارند و بهترین ماشین های سدان و خانوادگی را تولید می‌کنند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ترموستات که از اصلی ترین لوازم یدکی هیوندای و کیا است و راهنمای خرید شمع هیوندای جنسیس را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در مورد اینم دو به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ترموستات

اما هنگامی که موتور در حال کار است و به دمای کار خاصی رسیده، یک سنسور در داخل ترموستات باعث باز شدن آن می شود و اجازه می دهد تا مایع خنک کننده مستقیما به موتور نرود و در عوض، جریان این مایع به داخل رادیاتور برود. مایع پس از خنک شدن از طریق رادیاتور دوباره به موتور میرود. کم کم آب خنک شده و دوباره زمانی که به دمای متعادل رسید ترموستات ماشین بسته میشود و آب مستقیما به موتور منتقل میابد.

اگر با موارد زیر روبرو هستید احتمال این میرود که ترموستات شما خراب شده یا آسیب دیده است. این علائم شایعترین نشانه های خرابی ترموستات و لزوم تعمیر یا خرید ترموستات مخصوا ترموستات آب هیوندای و کیا جدید است.

اولین و به طور بالقوه نگران کننده ترین علامت خرابی ترموستات ماشین، افزایش دمای آب طی 15 دقیقه ابتدای روشن بودن موتور است. این علامت اغلب اولین نشانه عدم عملکرد صحیح ترموستات است.

تعویض شمع هیوندای جنسیس

موتور ماشین های به اصطلاح دورن سوز که عمدتا از بنزین برای روشن شدن کمک میگیرند بدون وجود الکتریسیته کار نمیکند. نه تنها سیستم سوخت رسانی بلکه اغلب بخش های ماشین نیز با برق و الکتریسیته ناشی از روشن شدن موتور کار میکنند.

هر بار که شمع جرقه میزند بخش هایی هرچند جزئی و کوچک از الکترود از بین میرود. هرچقدر بیشتر جرقه زده شود شمع نیز بیشتر فرسوده میشود تا در نهایت دیگر جرقه نمیزند و خودرو شما روشن نخواهد شد.

اغلب کمپانی های خودرو در دفترچه راهنمای خودرو خود میزان و مدت عملکرد درست شمع را مینویسند. معمولا باید حدود 50 هزار کیلومتر سالم باشند و به خوبی کار کنند. اما زمان تعویض میتواند متفاوت باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

کلام آخر

ما امرروز در این مطلب قصد داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه شمع هیوندای جنسیس و ترموستات خودرو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را درمورد این دو قطعه به شما بگوییم . اگر قصد خرید این دو قطعه را برای خودرو کره ای خود دارید پیشنهاد ما به شما این است که حتما از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما عزازان مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: