ارتودنسی کودکان و هر آنچه باید درمورد آن بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که چه نکاتی را باید درمورد ارتودنسی دندان های فرزند دلبندتان رعایت کنید و در نظر بگیرید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

ارتودنسی کودکان

بهترین زمان برای شروع ارتودنسی کودکان چه زمانی هست؟اگرچه بسیاری از افراد درمان ارتودنسی را با دوران بلوغ مرتبط می دانند، اما ارتودنتیست ها می توانند مشکلات ظریف رشد فک یا دندانها را خیلی زودتر تشخیص دهند.در حالی که دندانهای اصلی یا “شیری” وجود دارند.

ممکن است والدین به اشتباه تصور کنند که باید قبل از مراجعه به متخصص ارتودنسی صبر کنند تا کودک تمام دندان های دائمی خود را دربیاورد. با این حال، انجمن ارتودنتیست ها توصیه می کنند که هر کودکی حداکثر تا ۷ سالگی باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه تا او را معاینه کند. در سن ۷ سالگی، دندانهای دائمی کافی برای ارتودنتیست برای ارزیابی روابط بین دندان ها، فک و گزش رشد کرده است.

همه چیز را درمورد ارتودنسی دندان پیش بدانید.

شروع درمان پس از کند شدن رشد (یا متوقف شدن) و رویش همه دندانهای بزرگسال، ممکن است به یک برنامه درمانی پیچیده تر و زمان بر نیاز داشته باشد که گاهی اوقات شامل کشیدن و یا جراحی فک می شود.اغلب اوقات، در صورت تأخیر در درمان اولیه، نتایج درمان با خطر مواجه می شود. در صورت درمان کودکانی که هنوز در حال رشد هستند، می تواند به نتایجی دست یابد که در غیر این صورت پس از رسیدن به بلوغ ممکن نیست.

همچنین درمورد ارتودنسی خفیف نیز بیشتر بدانید.

درمان ارتودنسی در سنین پایینتر

در سنین پایین، درمان ممکن است لازم نباشد؛ اما معاینه می تواند مفیدترین زمان برای شروع درمان را تعیین کند. درمان بیماران در سنزن اولیه گاهی تحت عنوان درمان فاز۱، درمان ارتودنسی رهگیری یا درمان زودرس شناخته می شود.

فک هایی که به اشتباه روی هم مرتب شده اند، منجر به اوربیت، گزش باز و عدم تقارن می شوند فقط در صورت رشد فک ها اصلاح می شود. این مسئله تا حدود ۱۲ تا ۱۳ سالگی رخ می دهد. تراز کردن همه دندان ها مستلزم این است که تمام دندان های دائمی رویش پیدا کنند و رویش دندان های دائمی اتفاقاً در حدود ۱۲ تا ۱۳ سالگی رخ می دهد.

این بدان معناست که اگر کودکی دندان های شلوغ و فک های نامرتبی دارد، دستیابی به هر دو در یک مرحله درمانی ممکن است ممکن نباشد. زیرا زمان ایده آل برای درمان یکی از روش ها دقیقاً با شروع روش دیگر به پایان می رسد. با این حال، به محض اینکه درمان زودرس از بروز مشکلات جدی بیشتری جلوگیری کرده یا آنها را رهگیری کند، درمان در مرحله بعد معمولاً کوتاهتر و پیچیده تر می شود.

همچنین اگر می‌خواهید بین ارتودنسی و کامپوزیت دندان یکی را انتخاب کنید اینجا کلیک کنید.

کلام نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که چه نکاتی را باید برای ارتودنسی دندان کودک خود در نظر بگرید. این را هم بگوییم که حتما به یک فرد مجرب در این زمینه مراجعه کنید. برای مثال اگر در کرج زندگی می‌کنید، به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در کرج بروید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: