ارتودنسی ثابت چیست و ارتودنسی با سردرد چگونه به وجود میاید؟
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی ثابت و دلیل به وجود آمدن ارتودنسی همراه با سردرد برای شما عزیزان بیان کنیم. با ما در این مجله ارتودنسی تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درمورد این موضوعات برای شما بیان کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

ارتودنسی ثابت

هدف ارتودنسی ثابت، حرکت دادن دندان ها در جا و فضای مناسب و تنظیم و مرتب کردن دندان های شلوغ و از بین بردن فاصله بین دندان ها و تنظیم دندان های نامرتب و کج در جای خود است .

وقتی که براکت ها روی دندان قرار می‌گیرند، یک سیم از میان آنها رد می شود و نیز دارای کش هایی است که این کش ها نازک هستند و در هر جلسه عوض می شوند ولی براکت ها تا تمام شدن دوره درمانی تعویض نمی شوند.

در برخی از موارد نیاز هست که دندان فرد کشیده شود که این کار بر اساس نوع دندان و شدت ناهنجاری و سن فرد بیمار و…صورت می گیرد.معمولا دندان های آسیایی کوچک فک های بالا و پایین را می کشند و طبق قانون، هیچ وقت نباید دندان های نیش کشیده شوند حتی اگر دندان کاملا بیرون یا در دهان نهفته باشد.

همچنین درمورد محدودیت سنی ارتودنسی ثابت نیز بیشتر بدانید.

ارتودنسی و سردرد

تحقیقات نشان داده است اغلب سردردها همانند سردردهای میگرنی که دردشان یکطرفه است، به علت مشکلات فک و دندان می باشد. اختلال در ارتباط دندان های بالا و پایین و چگونگی قرارگیری آنها می تواند موجب درد در گیجگاه و فک شده و منجر به سردردهای میگرنی گردد.نتایج یک بررسی حاکی از آنست افرادی که به سردرد دچار بوده و سردرد آنها میگرن تشخیص داده شده و در ناحیه گیجگاه و فک دچار مشکل بوده اند، با درمان مشکل گیجگاه، سردرد آنها نیز درمان شده است.

البته سردرد اغلب اوقات می تواند از علل ارتودنسی باشد که بخاطر بریس های ارتودنسی ثابت است. هنگامی که وسایل ارتودنسی ثابت محکم به دندان ها وصل می شوند این احتمال وجود دارد که بیمار به سردرد دچار شود. سفت بسته شدن براکت ها و سیم علاوه بر دندان ها به صورت، سر و گردن نیز فشار آورده و احساس درد حتی می تواند به اطراف چشم و شقیقه نیز کشیده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی طبیعی اینجا کلیک کنید.

البته قرارگیری ارتودنسی متحرک در دهان نیز می تواند سبب بیشتر بازشدن دهان و افزایش تنفس شود. این مسئله سبب می گردد که دهان خشک شده و بدن کم آب شود. کم آبی خود عاملی برای سردرد و میگرن می باشد. برای رفع این موضوع باید مایعات بیشتری مصرف کرد و آب از دست رفته را به بدن باز گرداند.عامل دیگری که می تواند در ارتودنسی موجب سردرد شود، وسیله گرد و کوچکی بنام اسپیسر است. این وسیله بین دندانهای آسیاب و پیش قرار داده می شود. استفاده از این وسیله ضروری بوده و درد شدیدی ایجاد می کند. این درد می تواند به فک، گونه، گوش و پیشانی کشیده شده و سبب میگرن شود.

همچنین همه چیز را درمورد اول ارتودنسی یا عمل بینی بدانید.

کلام آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی ثابت و ارتباط آن با ارتودنسی و سردرد برای شما عزیزان بیان کنیم. اگر قصد دارید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از سایت های دندانپزشکی در این زمینه کمک بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: