اهمیت مصرف پروتئین پس از جراحی لاغری
نوشته شده توسط : رعنا

پروتئین یکی از اصلی ترین مواد مغذی است که همه جوره برای بدن مفید ولازم است. اهمیت پروتئین پس از جراحی لاغری دو چندان می‌شود. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه مصرف پروتئین پس از جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مصرف پروتئین و اهمیت مصرف آن

پروتئین یک ساختار مهم در اغلب بخش های مهم بدن است. پروتئین ها در سلول ها، ماهیچه ها، مو، پوست و خلاصه اغلب اندام ها و ساختمان های بدن وجود دارند. به همین دلیل دریافت روزانه پروتئین بخش مهمی از اهداف روزانه ما برای سالم ماندن است و حتما باید هر روز پروتئین دریافت کنیم. اگر به مقدار کافی پروتئین دریافت نکنید ، کم کم سرو کله انواع بیماری ها در بدن شما پیدا خواهد شد.

فواید مصرف پروتئین پس از جراحی لاغری

یکی از عوارض جزئی و کوتاه مدت عمل لاغری ریزش مو است که یکی از روش های مقابله با آن مصرف پروتئین کافی است. از آنجایی که موها از پروتئین ساخته می شوند به منظور جلوگیری از ریزش مو حتما باید به صورت روزانه پروتئین زیاد مصرف کرد.

میزان دریافت پروتئین بعد از عمل لاغری از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است و اینگونه نیست که یک عدد خاص را مشخص کنیم و بگوییم هر کسی عمل لاغری انجام داد باید حتما این میزان پروتئین بعد از عمل دریافت کند.

اما اگر اصرار دارید که یک عدد خاص ذکر کنیم، بهتر است که یک محدوده و به عبارتی میزان حدودی دریافت پروتئین روزانه را به شما توصیه کنیم. به طور کلی، بیماران برای تامین پروتئین بعد از عمل لاغری باید روزانه حدود ۶۰ تا ۸۰ گرم پروتئین دریافت کنند. البته ممکن است به برخی بیماران توصیه شود که بنا بر وضعیت بدنشان تا روزانه ۹۰ گرم پروتئین را بر اساس فاکتورهای خاص دریافت کنند.

مکمل پروتئین و رژیم غذایی

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که برای حفظ سلامتی خود باید یک رژیم متعادل و سالم بخوریم. اما از آنجایی که نمی توان بعد از عمل هر چیزی را خورد یا نوشید، ما بعد از عمل لاغری رژیم لاغری خاصی را دنبال کنیم که البته در کنارش هم نیازمند مصرف انواع مکمل های ویتامینی، مواد معدنی و صد البته پروتئین هستیم.

اگر بدن شما در تامین و دریافت پروتئین کافی ناکارآمد باشد احتمالاً جراح لاغری به شما توصیه خواهد کرد که در فکر تهیه  مکمل پروتئینی باشید تا بتوانید کمبود پروتئین بعد  عمل لاغری را جبران کنید.

کلام آخر

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پروتئین و اهمیت مصرف آن بعد از جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. اما اگر هنوز نمی‌دانید و یا شکی دارید بهترین کار این است که با یک جراح اسلیو در این زمینه مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: